Vergeet ME niet

dinsdag 8 mei 2012

8 mei 2012

Hallo lieve lezers,

Als ik dit schrijf, is mijn moeder alweer onderweg naar het Westen.
De uren die ze is geweest waren goed. Gezellig. Ontspannen. Ik kon me ook goed ontspannen, er was een rust over me, die ik niet kan verklaren. Weet waar het vandaan komt, maar voelde enorm goed. Ze had inderdaad Surinaamse kip Massala voor ons gekookt, was prima. Heb haar al gezegd dat ze elke keer dat ze komt voor me mag koken.

Merk dat ze het moeilijk vindt dat ik momenteel bed- en huisgebonden ben. Maar dat is denk ik ook wel logisch, het is je dochter die je ziet, en het grijpt haar best aan. Zo "slecht" als ik nu ben, heeft mijn vader me nooit mee gemaakt. Bizar gevoel.

Vanmorgen was het vroeg dat ik opstond. Half zeven. Op zich wel redelijke nachtrust gehad. Vanmorgen wel met pijn en misselijkheid opgestaan. Gegeten. Medicijnen.
Rond half acht stonden zowel mijn moeder als S beneden. J was al met de trein van 7uur naar stage.
Ze vond het gisteren leuk, ben benieuwd hoe vandaag is gegaan.
Na ontbijt en wakker worden, ben ik weer lekker in slaap gevallen *bloos*. Anderhalf uur bomen omgezaagd volgens mijn moeder en S.
R wakker gemaakt rond kwart over tien. En H is ook vrij vandaag, heeft deze week studieverlof, dus behoorlijk vol huis.

Ik blijf hoofdpijn houden, bij vlagen goed misselijk en erg moeie ogen, alsof ik er dágen mee gejankt heb.
Vanmiddag toen mijn moeder weg was, opnieuw in slaap gevallen. R niet thuis horen komen. Die had mijn moeder naar station gebracht en boodschappen gedaan.
Nu nog, #exhausted #hoofdpijn #bij vlagen misselijk en ergens ook een verschrikkelijke verzwaring van de zwaartekracht. Het zal een reactie zijn op het bezoek. Het er toch willen zijn. Ik moet nu ook elke dag op de rand van het bed benen zwaaien. Vandaag lukt dat niet goed. Doorzetten. Wil "beter" worden. Maandag naar de neuro-chirurg. #controle hernia
Heb nu ook lichte keelpijn, dus toch "gewoon" een terugval van de #ME. Had het ook wel verwacht, maar omdat ik me zo rustig heb gehouden, gebeurt het dus ook onbewust. Denk ik. Begrijp ik. Zo kom je overal achter.

Vanavond rustig aan dus, what else is new.

Morgen meer

Lfs



2 opmerkingen:

  1. Welterusten lieve Mar,had vandaag ook niet zoveel praatjes ook hoofdpijn,en een hoofd gloeiend heet of er een vuurtje in werd gestookt,zal idd wel overbelasting zijn,mijn ouders zijn langs geweest zijn 2 weken in het land,en vandaag nog meer onverwacht bezoek,en ze blijven maar praten aan 1 stuk door zonder te zien wat het met je doet en hoe ziek je je voelt zelfs als je je ogen even sluit praten de mensen nog door zelfs mijn ouders......ze zijn er wel maar ze zien me niet,zal wel bij ME horen,alleen mensen met ME begrijpen elkaar daar ben ik intussen wel achter Mar,gelukkig hebben we genoeg vrienden en vriendinnetje die ons begrijpen op FB Thank God For That....!!
    Slaapwel bed maatje en tot morgen!!! liefs Wim XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je lieverd voor je lieve woorden. En het klopt. Ik ben me gewoon toch nog te weinig bewust wat de omgeving voor invloed heeft. (nogmaals een herinnering voor de oordopjes voor zaterdag!). Ik ben gewoon kapot, brandende ogen, indd alles gaat uiteindelijk langs je heen. Heb me wel voorgenomen als het lukt om morgen langer te blijven liggen. Maar ja, vanmorgen half zeven was ook niet omdat ik de wekker had gezet. We zullen het zien mop. Ik ben ook zielsdankbaar voor mijn contact met de vrienden op FB met ME. En met mijn dierbaarste vriend die er alles aan doet om me te willen begrijpen. Het doet dan veel met je xxx Liefs laiverd, dikke kus en slaap lekker bedmaatje!! Tot morgen XXX Mar

      Verwijderen