Vergeet ME niet

woensdag 23 mei 2012

23 mei 2012

Zó, om mijn blog eens zonnig te beginnen:
Na een vrij fris voorjaar beginnen de temperaturen er stilaan iets beter uit te zien. Voor het laatste weekend van mei worden temperaturen van 25 tot 30 graden voorspeld. En daarmee is de zomer nog lang niet gedaan. Volgens Britse weermannen gaan we de heetste zomer in tien jaar tijd tegemoet. 'We verwachten deze zomer extreem warme temperaturen. Er zullen ook weken zijn met een koel dipje, maar gemiddeld gaan we echt een prachtige zomer tegemoet. We voorspellen aangename temperaturen boven het gemiddelde tot minstens eind augustus', verklaart weerman Jonathan Powell.
We kunnen ons voordeel ermee doen :-) Maar dan moet ik ook vanuit mezelf heel eerlijk zijn en de hoop uitspreken dat de echte hitte toch niet dagen- of wekenlang vol gaat houden. Zomerwarmte vind ik prima hoor. Daar heb je trouwens het praatje over het weer ;-). Maar de hitte zoals vandaag, het is wel érg warm om dan bed- en huisgebonden te zijn hoor. Ik zal mijn plekjes in de schaduw wel moeten zoeken dan en de achtertuin moet zover zijn opgeknapt aankomende tijd, dat ik er met mijn ligstoel kan liggen in de schaduw. Het zal vast niet alleen aan de #ME liggen, maar ik krijg van dit soort weer altijd hoofdpijn, de zwaartekracht lijkt erger dan normaal, het lijkt alsof ik in stroop leef ... hmmmm, we zullen het gaan beleven.

Vanmorgen op tijd koffie gekregen, want het is HH hulp dag. Eerst rustig wakker geworden en lekker de achterdeur open. Maar er schijnen hier nogal veel wespen dus te zijn achter en die kwamen me vergezellen in het slaaphok. Mwuah, daar zit ik dan ook weer niet op te wachten, dus deur en raam dicht, en mijn bed verruild voor het bed in de woonkamer. Hempje en korte broek, want de ervaring van gisteren leert dat het toch wel erg warm wordt in de woonkamer met de zon pal op het voorraam van laat in de ochtend tot begin van de avond.
HH hulp heeft heerlijk de ramen van buiten kunnen lappen. Super!! Ziet er meteen een stuk frisser uit weer. Binnen had ze vorige week of die week daarvoor al gedaan. Ik heb ook een aanvraag gedaan voor iets meer uren. Als dat wel doorgaat wil mijn eigen hulp graag wat meer uren komen in de middag één keer per week en dan de "gewone" woensdagochtend. We hopen erop, maar we kunnen er verder natuurlijk niks van zeggen nog. We wachten het af wanneer het WMO tijd heeft.

H heeft vanmorgen zijn aardrijkskunde examen gehad. Niet zo heel best gemaakt volgens hemzelf, maar we wachten rustig de definitieve uitslagen af. Hij kan alles volgend jaar eventueel herkansen. Morgenmiddag staat natuurkunde op het programma. In de ochtenduren gaat hij met zijn natuurkunde leraar alles nog eens doornemen.
J heeft vandaag stage gelopen, het was rustig, dus ze was op tijd weer bij huis. Rijbewijs was klaar, dus die zijn ze gaan ophalen en nu dan ook haar autootje, met het geld wat ze voor haar scooter heeft gekregen met de verkoop.
S is vandaag aan het werk in de slagerij, dus dat zal laat worden voordat die weer thuis is.

Inmiddels staat onze BMW te koop. #ME zorgt ervoor dat je niet op vakantie kan, maar ook dat je behoorlijk moet inleveren op salaris en deze auto is ons gewoon te duur. Het is een diesel, en we konden er altijd prima mee uit, omdat ik elke dag naar Groningen Stad op en neer reed, maar dat is nu niet meer zo natuurlijk, dus is deze auto te duur geworden voor ons. We moeten wel een ander klein autootje ervoor in de ruil hebben, want anders kom je met #ME ook nergens. En we hebben toch familie in het Westen des lands wonen bijvoorbeeld. Heb je interesse, de link naar de auto op speurders.nl:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/bmw/bmw-3-serie-325tds-sedan-4-drs-109097858.html

Maar goed, zit ik gewoon op mijn blog reclame te maken voor de verkoop van de auto :P hahaha. Ik heb in deze hitte ook verder geen nieuws meer. Ik hou me zo rustig mogelijk, de ventilatoren staan aan en we eten straks maar iets makkelijks (kipfilet, geb.aardappelen, appelmoes).

Morgen maar weer meer

Lfs




Geen opmerkingen:

Een reactie posten