Vergeet ME niet

maandag 28 mei 2012

28 mei 2012

En dat was het dan.... Vier jaar lang voor haar gezorgd, haar opgevangen en haar proberen een Levensweg te laten zien waar ze sterker van zal worden. Pleegdochter van ons, dochter van haar ouders, stiefdochter van ... en nu, dochter zal ze blijven, maar gekozen voor zichzelf. Uitgevlogen. Ze gaat nu haar eigen pad uitstippelen. Ze gaat nu haar eigen weg. Hopelijk hebben wij haar wat mee kunnen geven van onze waarden en normen, maar ik ben #trots dat ze nu kiezen voor zichzelf aan durft. De eerste die hier het huis verlaat, maar dit hopelijk als een thuis zal blijven zien. Een periode afgesloten en een nieuwe begonnen. You Go Girl! Het gaat je lukken, het is een goede keus die je hebt gemaakt!

#ME viert hoogtij vandaag :-( >> misselijk, extreem moe, pijn, hoofdpijn, prikkels komen overmatig binnen (geluid en licht). Bah. Ik weet het, zo heet mijn blog ook: mijn leven met ME, maar eigenlijk wil ik niet meer leven met ME, ik wil graag weten hoe ik zonder kan. Dus ja, ook een beetje down vandaag. Niet eens energie om mezelf een figuurlijke schop onder de kont te geven.
Ik kan deze dag tegen mezelf vechten en mijn gevoelens negeren. Ik kan ook me laten meevoeren op de stroom van het vandaag gewoon even niks kunnen en dan kijken waar het bootje strandt. Ik denk dat ik dat maar doe. Want er tegen vechten kost energie, die ik niet heb.
Gisteren ook een keus gemaakt om visite woensdag niet te laten komen. Ik ben echt te ziek om bezoek te ontvangen. Dat S haar vader hier net was om haar te verhuizen, was al veel te veel. Ja, daar baal ik van, maar aan de andere kant moet ik ook eerlijk ten opzichte van mezelf blijven. Ik heb me zo afzijdig mogelijk gehouden, dat is het beste, maar toch komt het binnen. Lustte mijn koffie niet eens ... hmmm toch wel een tekening aan de wand hoor, want die laat ik toch niet zomaar staan.
Ik denk dat ik vandaag ook verder maar over me heen laat komen, straks ga rusten, wie weet val ik in slaap. En anders doet het ook goed om zo min mogelijk te horen en de donkerte aan de binnen kant van mijn ogen hoogtij te laten vieren. Rust, donkerte en verder niks.
#MEsucks

Morgen weer meer

Lfs




Geen opmerkingen:

Een reactie posten