Vergeet ME niet

vrijdag 18 mei 2012

18 mei 2012

Vanmorgen redelijk goed wakker geworden, klaag al niet snel en nu helemaal niet eigenlijk. Zolang ik nog op bed lag, voelde ik mijn rug niet. Mean, dat is een tijd geleden!!! Ik ben zolang op bed gebleven, tot ik toch in de benen moest om naar de wc te gaan. Ook dat ging me niet slecht af.
Ik had inmiddels ontbeten op bed, en besloot deze goede morgen te gebruiken om te douchen. Ook dat moeten we als ME patiënten inplannen. Want ook dat gaat niet zonder slag of stoot. Niet dat we er niet van genieten hoor, dat doen we echt wel. Maar het kost héél veel energie. Met name natuurlijk voor mij het haren wassen. Maar kort haar wil ik dan ook weer niet. Maar verder is ook het afdrogen een hele opgave op zich. Op slechte dagen moet ik me laten helpen :-( Dan voel je je heel klein. Afhankelijk en bezwaard. Maar op goede dagen doe ik het zelf nog. Zoals vandaag. 
Daarna uiteraard wel moe. 
J was al naar haar Caspian, S was werken. 
Rond het middaguur kwam mijn beste vriend voor dit weekend. Altijd heerlijk om hem weer om ons heen te hebben! R en Re hebben boodschappen gedaan en ik even plat gelegen. Rug wel rust gunnen natuurlijk.
De dag is verder eigenlijk wat doorgesukkeld, en niet echt bijzonder om te lezen. 
Waar ik jullie in deze blog wel graag op wil wijzen, is dat in het blad Vriendin een nieuwe columniste is begonnen, zo'n drie weken geleden. En dat is onze "eigen" Sonja Silva. Ze schrijft net als ik, over het leven met de neuro-immunologische ziekte #ME. Ik zou jullie willen aanraden om deze columns van haar te lezen. Ik zal voor één keer de column van deze week plaatsen. Denk er wel om dat het ©Vriendin is en dat je dus moet uitkijken dat je de copyright niet vergeet. Met deze dan ook de dank aan ©Vriendin, maar ook zeker de dank aan "onze" Sonja, dat ze dit met ons deelt. Het is hard werken voor haar, om de columns interessant te houden. Ik ben dankbaar dat ©Vriendin haar de mogelijkheid geeft om #ME op de kaart te zetten, om ons uit de duisternis te halen.

Morgen meer

Lfs


(tip: Afbeelding aanklikken met je linkermuisknop en dan: Ctrl-knop en scrollen maakt de afbeelding groter, zodat je het kan zien)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten