Vergeet ME niet

donderdag 17 mei 2012

17 mei 2012

Gisteravond was de druk hier in de woonkamer me even teveel, dus toen ik eenmaal in mijn slaaphok lag, viel de rust heerlijk over me heen.
Heb de slaap zomaar vrij vlot gevonden en de ochtend niet meegekregen. J was al op tijd weg naar Caspian. Heerlijk genieten van haar schat op deze vrije Hemelvaartsdag.
Ik werd vanmorgen met iets minder pijn in mijn rug wakker, dacht ik. Dacht ik ja, want eenmaal in beweging kwam ik daar dus helaas weer snel van terug. !@#$%^&. Toch heel eigenwijs in het bed in de woonkamer proberen te zitten, maar dat wil dus gewoon niet. Dan trekt het vrijwel meteen door naar mijn linker onderrug, vandaar de bil in en het been en gaat ook het been weer tintelen.Verdorie en ik had zo gehoopt dit weekend mijn sta-opstoel weer neer te kunnen zetten!!! Maar helaas. Zit er nog niet in geloof ik.
Vandaag had ik eigenlijk een familie feestje gehad. Mijn tante in Apeldoorn is 70 geworden en vierde dat vrij uitgebreid en ook de nichten waren met partners welkom. Maar helaas, dat ging niet. Nu ben ik toch een rare eend in de bijt, want ik ben niet zo gericht op familie die anders ook niks van zich laten horen *bloos*. Daar ben ik eigenlijk wel klaar mee. Maar goed, ik hoefde op zich geen keus te maken, want ik kreeg Stichting Ambulance Wens toch nooit wéér zover dat ze me op zouden halen om naar Apeldoorn heen en weer te brengen. De rit naar Stad Groningen van deze week was al behoorlijk veel, zelfs zoveel dat ik gisteren niet naar de KNO arts ben geweest en netjes heb laten afbellen.
Ik hoop dat mijn moeder het naar haar zin heeft gehad. Ze vindt het dan extra moeilijk zonder mij, en dat snap ik ook heel goed hoor. Maar ze begrijpt het ook, die lieverd. Mijn zus en zwager waren mee, dus dat moet toch genoeg compensatie hebben gegeven. Het is nou eenmaal zo dat ik met mijn rug, maar ook zéker met de #ME deze festiviteiten niet zomaar kan doen.
Dat vergt een hoop voorbereiding, afwegen van keuzes die je maakt, energieverlies en uitputting. Het is heel zwaar om je te realiseren dat je niet zomaar ergens heen kan. Altijd moet je de afweging maken, is het slim, is het noodzakelijk, is het het waard, hoe ga ik, met wie, hoe lang etc etc. En voor mij voorlopig liggend in de auto is Stad Groningen al te ver. Dus ik denk dat mijn maximum ligt op een km of 20 in de auto liggend. Maar dan ben je er nog niet. Waar je heengaat wordt ook energie weggehaald, en heb je energie voor nodig. De lepeltheorie is dat helemaal goed van toepassing. Wat doe ik met de lepels.
Maar goed, ik heb me verder wel weer prima vermaakt met mijn maatjes op fb en twitter. Dat is mijn sociale wereld. En wordfeud is ook altijd leuk tussendoor. We hebben bijvoorbeeld ontdekt dat dit een combinatie is van mijn sterrenbeeld en ascendant:


Leeuw met ascendant Schorpioen
Je hebt een ijzersterke wil. Je valt op door de inzet die je pleegt om dat te bereiken wat je voor ogen hebt. Je bent sterk en krachtig in je optreden. Je krijgt door deze combinatie iets fanatieks. Sommigen met deze combinatie gaan geen uitdaging uit de weg. Anderen moeten zich verdedigen. Het is een combinatie voor sterke leiders of gedreven politici. Je wilt iets bereiken en zoekt daarvoor soms de minst gemakkelijke weg.
Heintje, Mata Hari, Henry Ford, Jacqueline Bouvier (weduwe Kennedy)

Gisteravond heeft J haar rijbewijs aangevraagd.. De scooter is verkocht, daarvan hebben we haar een autootje kunnen kopen. Volgende week als ze haar rijbewijs op het gemeentehuis heeft opgehaald, mag ze haar eigen autootje zelf terugrijden van het garagebedrijf in Groningen Stad naar huis. Leuk!!! Ben echt trots!!

Lieve bloglezers, ik zou zeggen morgen maar weer meer

Lfs


©jpbv








Geen opmerkingen:

Een reactie posten