Vergeet ME niet

dinsdag 24 juli 2012

24 juli 2012

Lieve bloglezers,

Via facebook ben ik lid van de groep #durftevragen. Daar komen dus vragen van allerlei pluimage te staan. Er stond gisteren een hele leuke vraag, link. Ik heb gevraagd aan desbetreffende of ik het op mijn blog zou delen. Ook omdat ik heel trots ben dat ik best veel lezers heb :-)) Dus bij deze. Het gaat om een nieuw kuuroord in Drenthe
http://www.natuurlijkkuren.com/locatie
Kijk rustig eens rond op deze homepage. Er staat ook een button op die je leidt naar hun facebookpagina, en je kan ze ook volgen via twitter.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx




Okeej, de dag voor D-day. Na een slechte nacht door een gezellige mug of een partijtje gezellige muggen om me heen, op tijd opgestaan. Half 9. Mensen die mij kennen en de ziekte ME kennen, weten dat het een ramp is. Maar geen keus, want ik moest een dag vóór operatie mijn bloed laten prikken op het lab van het ZH. Gelukkig mocht dat gewoon hier in Winschoten, zodat ik niet daarvoor hélemaal naar Delfzijl  hoefde. Rond tienen was ik na een klein bloedbad later (het jonge grietje die me prikte had niet echt in de gaten dat het doorbloedde geloof ik) weer thuis. Energie sparen, want morgen is de operatie.
Rond lunchtijd werd ik vrolijk gebeld door het ZH Winschoten. Het lab. Of ik vanmorgen had laten bloedprikken. Euh ja? Het is bloedprikken voor bloedgroep bepaling en dat moet altijd twee keer. Of ik misschien toch in de gelegenheid was om vanmiddag nog een keer te komen om te prikken. Tuurlijk joh, energie genoeg met ME.
Het ís dat het ziekenhuis niet ver weg is en ik niet zelf hoefde te rijden. Maar daar ging ik dus weer, met een beetje de balen er in, op naar het ziekenhuis. Nóg een keer bloed afgeven. Dat doen ze voor de zekerheid. Dat ik mijn eigen bloedgroep weet (A negatief) maakte niets uit. Okee, gelukkig, kreeg dan wel excuses en dat het niet slim was van dat jonge grietje in de ochtend, want het had gewoon op hetzelfde tijdstip gekund door twee verschillende lab medewerkers. Nou dat is dan wel weer netjes. Dat er excuses gemaakt werden. En als ik wel bloedtransfusie nodig heb, is het toch wel handig als het allemaal goed in de computer sta. Dus rond half twee was ik weer thuis, voor de tweede keer geprikt en nu #leeg.

Vanmiddag binnen op bed liggen. Rustig aan. Straks gaan we BBQ-en. Dat wil H graag, en dan ben ik lekker buiten op mijn hangmatbed. Maar wel in de schaduw. De zon is voor mij niet weggelegd. Ik was gisteravond flink beroerd geworden (pemmetje) ... dus geen optie. Lekker even een uurtje erbij buiten en dan weer lekker op bed.

Morgenochtend nuchter ri Delfzijl, waar ik om 9 uur op afdeling B2 in Delfzicht verwacht word. Best weer een spannende dag, maar des te dichterbij het komt, des te meer ik ook zoiets heb van ... laat het maar gebeuren, dan ben ik er vanaf. We zien wel hoe het allemaal gaat verlopen.

R houdt de kinderen, mijn moeder en eventueel Re op de hoogte. Re ontfermt zich over mijn facebookpagina omdat J morgen ook niet thuis is, en dan is het voor hem makkelijker. Hij werkt wel morgen, dus misschien moeten jullie geduld opbrengen als hij  nog op het werk is. Maar na 19u zal er sowieso wat op mijn facebookpagina staan. Ik neem wel de laptop mee, maar ik weet niet of ik daar wel zin in heb morgen na de operatie. Dus daarom deze afspraak gemaakt.

Ik wil mijn lieve bedmaatje ook hier nogmaals bedanken voor het cadeau!!! Die gaat zeker mee, samen met het engeltje. En degene die al zo lief zijn geweest om een kaartje te sturen, of zoals een MEdelotgenote al een cadeau voor mijn verjaardag, ik ben #dankbaar en #blij. Jullie trekken me hier wel doorheen!!!
Morgen zal er denk ik zomaar geen blog komen, ik hoop dat ik er donderdag weer puf voor heb.

Dus niet morgen weer, maar als ik weer puf heb om te schrijven ...

Lfs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten