Vergeet ME niet

dinsdag 10 juli 2012

10 juli 2012



 Lieve bloglezers,

Eerst jullie aandacht even voor het volgende:
Gezocht: omstanders/sympathisanten (niet lopers!) die tijdens de Nijmeegse vierdaagse handtekeningen willen verzamelen.

Meer info/opgeven kan via: medenhaag@gmail.com


Dinsdag vandaag. Maar dat wisten jullie vast beter dan ik. Elke dag lijkt wel hetzelfde. Maar probeer door de weeks toch een ritme te pakken en niet al te laat op te staan. Lukt me aardig tot nu toe.

Koffie van J op bed. H was de deur al uit. J moest naar school, een gesprek met REC3 begeleiding en daarna is ze doorgegaan naar Purmerend, naar haar beste vriendin en samen zijn ze shoppen in Zaandam. Ze komt vanavond wel gewoon weer thuis, laatste trein geloof ik. Laat haar maar lekker genieten, zo vaak zien die 2 meiden elkaar niet. En sinds dat we in 2004 uit Purmerend zijn vertrokken, zijn ze beste vriendinnen gebleven. Top hoor!!! Trouw aan elkaar. Al hebben ze ieder hun eigen leven en eigen ding.

H kwam rond half twee weer thuis. Morgen een spannende dag. Drie mondelinge examens, van aardrijkskunde, sectorwerkstuk en natuurkunde. Daarna horen we of hij donderdag één of meerdere certificaten mag komen ophalen. Ben benieuwd. Hopelijk lukt het hem om zich goed voor te bereiden. Maar we weten wel dat hij er alles aan gedaan heeft dit jaar om deze vier vakken af te ronden. En meer kan je gewoon niet doen.

R is boodschappen wezen doen en met zijn nieuwe bril terug naar H.Anders. Ja, de achternaam doet zijn eer wel aan, want de bril was anders. Wat blijkt nu, hebben ze ipv de "gewone" glazen voor autorijden en tv kijken ... er de leesglazen in hebben gezet. Pfffffff, vind je het gek dat R klaagde erover dat hij de letters op tv wazig vond. Duh. Maar goed, het wordt hersteld en als het klaar is, wordt hij weer gebeld.

Zelf heb ik volgens mij last van de luchtvochtigheid in de lucht. Pijn in de rug, trekt door naar heup en been. De temperatuur heb ik niet veel moeite mee hoor, maar die luchtvochtigheid ... dan zou ik best willen emigreren naar een droger klimaat. Ik hoor meerdere lotgenoten (ook fibro) erover, dus het ligt vandaag niet aan mij. Maar een extra reden om rustig aan te doen, morgen naar ZH voor het groene licht ivm op handen zijnde operatie naar de anesthesist. Bloeddruk en wegen. Daarna naar de dr. zelf en dan hetzelfde gesprekje weer aanhoren :P Begin er aan te wennen, welke narcose, welke medicijnen, hoelang duurt opname, etc etc.

Zaterdag gaat R naar het volgende festival:
Schildersfestival Monmartre in Sellingen
Aanstaande zaterdag 14 juli van 11.00 tot 17.00 uur, is er het leukste schilderfestival van het Noorden te bezoeken. Verspreid in het centrum van Sellingen staan kunstenaars met hun werk, waarvan vele hun kunsten live tonen aan het publiek en wordt er een veiling gehouden. Het festival wordt voor de 21-ste keer gehouden en staat bekend als een zeer geslaagd evenement. Parkeren is makkelijk en gratis. Ondanks de slechte weersvoorspellingen hopen we op een zonnige dag in alle opzichten.
Bij deze meteen even reclame gemaakt :-) Maar R is zelf ook kunstschilder, dus hij ziet het al helemaal zitten. Hopelijk is het mooi weer voor ze! En kan R lekker even genieten van gelijkgestemden. Misschien doet hij nog contacten op. #blij voor hem.

H en Re zijn thuis, dus ik vermaak me die dag ook wel :-) Komt helemaal goed. En ik heb ook altijd de laptop nog, en ik wil graag dat R zichzelf ook wat gaat oriënteren en ontspannen met zijn eigen hobby's. Ben benieuwd hoe hem die dag bevalt.


Nou, meer niet te kletsen denk ik. Ik doe rustig aan dus ivm morgen en verder ... ben ik trots op mijn maatje!!! Hij doet het super, hoe moeilijk hij het ook heeft. XXX

Morgen weer meer.

Lfs


©ronelbers-kunstschilderen
bezig met huidig project

Geen opmerkingen:

Een reactie posten