Vergeet ME niet

donderdag 28 juni 2012

28 juni 2012

Lieve bloglezers,

Weer thuis. Doodmoe, misselijk, diarree en malaise. Hoop geen ontwikkeling van #PEM. Hopelijk zakt het straks.
Gisteren de ERCP gehad. Een rot(!!!) onderzoek. Met name de keelspray die je keel verdooft. Mean, wat een goor spul. Plus dat het een heel bizar gevoel is om een verdoofde keel te hebben. Je denkt dat ie superdik is, maar je kan gewoon doorademen. Bizar. Je begint spontaan te kokhalzen trouwens als dat ingesprayd wordt. Blegh. Daarna naar de brancard waar het onderzoek op plaatsvindt. Je krijgt een roesje. Daar heb ik dan niet zoveel aan gehad tijdens het onderzoek, maar meer daarna dat je even lekker kan slapen. Heb alles volgens mij meegekregen, hoewel er vanmorgen een ass.arts bij mijn bed stond die me totáál niet is opgevallen. Hahaha :))) Hij zei wel dat hij erbij was geweest. Geloof hem meteen hoor. Maar kan me herinneren dat ik de slang heb gemerkt, af en toe gerommel in mijn buik heb gevoeld. Pijnlijk is het onderzoek verder niet trouwens. Ik was na drie kwartier alweer op de afdeling. Had 4 uur bedrust voorgeschreven gekregen en geen eten/drinken. Rond vier uur is mijn bloed geprikt. Uitslag daarvan was okee, en mocht ik eten, drinken en mijn bed uit. Ik was dan ook vanaf een uur of half vier wakker. J en H waren met bezoekuur er tot een uur of half vijf. Daarna gegeten. R kwam in de avond een uurtje.
Vanmorgen werd ik "gezellig" wakker gemaakt om half acht met de woorden: Goedemorgen meneer Kuilman .... euh .... ik weet dat ik onder een roesje ben geweest, maar ... euh ... ik lig alleen? Geen meneer Kuilman hoor. Maar ik had vanaf een uur of 2 geslapen tot half acht. Dus dat heeft dat roesje vast ook nog wel gedaan. Kon in ieder geval redelijk slapen.
Rond half negen bloedgeprikt en op die uitslagen moest ik wachten. Resultaat tegen half elf:  Waarden in mijn bloed waren nog niet helemaal okee, maar er was duidelijk een dalende lijn te zien. Galwegen waren schoon.  Nu volgende week naar dr Potthoff OZG Locatie Winschoten en daarna afspraak chirurg voor verwijderen galblaas. Advies voor nu: rust, veel drinken en gele vla, zodat een eventueel volgende galsteen aanval verijdeld wordt.
Goed, dit hebben we ook weer achter de rug. Op naar de galblaas verwijdering.

Te moe om meer te schrijven eigenlijk. Dus:

Morgen mss wel weer meer

Lfs

©tijdelijk uitzicht vanuit ZH kamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten