Vergeet ME niet

dinsdag 12 juni 2012

12 juni 2012

Lieve bloglezers,

De ziekenhuis dag hebben we ook weer achter de rug. Wat een slechte nacht zat er toch weer voor. En niet omdat ik me dan druk maak, bewust althans niet, maar ik denk dat ik in totaal 5 uurtjes heb geslapen.
Eerst naar de KNO arts, collega van mijn eigen KNO, in het ZH Winschoten. Ik gaf aan dat ik #ME heb en daardoor ontstekingsgevoelig ben. Tot mijn grote verbazing, maar wel positief bekeken, wist deze KNO arts precies wat ik bedoelde. Want als je de ziekte volledig wilt uitspreken, móet je die gewoon vaker in de mond hebben gehad. Anders lukt je dat niet. Hij zei ook meteen. ja dan moeten we extra voorzichtig zijn.
Hij heeft de tampon eruit gehaald en het oor schoongezogen. Conclusie: we zijn wel de goede weg ingeslagen maar zijn er nog lang niet. Is dus nog ontstoken. Hij wilde geen nieuwe tampon inbrengen, hij heeft me de antibioticazalf nu in druppels gegeven. 3dd 5 druppels en niet te "zuunig" .... Dit voor twee weken en dan over drie weken op controle bij mijn eigen KNO. Dus daar ben ik nog wel even zoet mee.

Thuis wat achter de laptop, gelunched en zelfs een uurtje kunnen slapen. Daarna op naar Grunn voor de uitslag van de MRI in het Martini ZH. We waren vlot aan de beurt (dat is toch écht een voordeel van dit ZH, lange wachttijden in de wachtkamer kennen ze niet. Tenminste niet als ik er ben ...) en gelukkig heb ik geen nieuwe hernia! Daar ben ik heel blij mee. Er zit wel veel littekenweefsel en dat is ontstoken. Dat geeft ook waarschijnlijk de pijn. Pijnmedicatie op geleide van pijn innemen, medicijnen tegen ontstekingen gebruik ik al, dus daar kan hij niks extra's voor geven. En afspraak op 24 juli bij de revalidatie arts in het Martini ZH.

Weer thuisgekomen een besluit genomen: morgen wordt het ZH bed opgehaald en mijn sta-op stoel weer neergezet! Ik kan zo mijn bed in als ik erg moe ben, die staat hier beneden in mijn slaapkamer. Wil zó graag het bed uit de woonkamer.
Als het niet lukt en ik bv toch teveel pijn heb zonder een bed in de woonkamer, gaan we kijken naar een bed die hier in de woonkamer past, en niet zo opvalt.
Toch een klein beetje vieren dat ik geen nieuwe hernia heb!

Ben nu behoorlijk moe van de ZH bezoeken, moet gaan boeten, maar we hebben het achter de rug. Rest van de week geen afspraken staan. Morgenochtend komt de HHhulp, en ga ik mijn bed niet voor uit. Dat is heel fijn dat R dat voor mij kan doen. Heb nog geen brief weer gehad van de gemeente over mijn aanvraag voor extra uren hulp. Hoop dat het wel doorgaat.
Ook heb ik gisteren een aanvraag ingevuld voor hulp bij douchen en persoonlijke zorg. Het lukt me zelf gewoon niet goed meer, dus ik ben over die drempel ook maar gestapt.

Was weer een ziekenhuis blogje, maar die heb je er tussen zitten. En een dubbele afspraak is niet zo gepland geweest, maar dat is zo gekomen. Nu rust.

Morgen weer meer.

Lfs



Geen opmerkingen:

Een reactie posten