Vergeet ME niet

zondag 24 juni 2012

24 juni 2012

Lieve bloglezers,

Een dag overgeslagen. Komt vast wel vaker voor in de toekomst. Maar gisteren was het geen pretje. Dus geen zin en energie gehad. Werd gistermorgen namelijk rond vijven wakker met weer dezelfde afmattende pijn als toen ik door de ambulance werd opgehaald. Nu weet ik natuurlijk waar de pijn vandaan komt, dus het eerste wat ik dacht. Okee. Heb gele vla nodig, pcm, water. Kán R wakker maken. Kan ook naar de woonkamer. Rustig het bed uit (opstartproblemen door #ME heb ik altijd, en helemaal als je maar een nacht van 4 uurtjes achter de rug hebt), keuken in, alweer blij zijn dat mijn slaaphok beneden is en ik geen trap hoef te lopen. Vla gepakt, water. Naar mijn woonkamerbed. Daar de vla gegeten met heel veel tegenzin, want je hebt op zo'n moment én pijn én je bent misselijk. Pcm erin. Laptop als afleiding even aangedaan. Na een uur was de pijn tot zover afgezakt dat ik toch nog even ben gaan liggen. Werd wakker doordat H rond half tien beneden kwam. Pijn was er nog, maar minder heftig. En zo gisteren de dag weer doorgesudderd. Met pijn in de buik, op de één of andere manier voel ik ook rechts onder de ribbenkast een stekende pijn af en toe. Alveesklier? Die zou ontstoken zijn als we de bloedwaarden vanuit het ZH moeten geloven. Heb dus weer écht op bed geleefd gisteren. Weinig gedaan, wat op de laptop. Gelukkig heb ik daar mijn vrienden en kan ik daar goed mijn verhaal kwijt. Mensen die me begrijpen. Ook dat dit gesodemieter náást de #ME extra energie kost. Ik wist dus ook dat ik héél weinig energie moest verspillen, omdat ik geen lepels wilde gebruiken van de volgende dag. Wat ben ik dan blij met mijn facebook vrienden. Met de lieve mensen die me de dag door steunen. Op hun tijd. Wanneer ze tijd hebben. R had een afspraak met H voor zijn Xbox360, en eigenlijk wilde hij niet weggaan. Maar ik verzekerde hem dat ik het wel zou redden. Alleen. Ze waren rond half vier weer thuis. Daarna is R nog naar de voedselbank gegaan. We waren het vrijdag volledig vergeten door alle toestanden en drukte. Maar chapeau voor Stina ©voedselbank!!! Daarna nog wat boodschappen. Maar H is bij me gebleven. Ik hou van mijn mannen. Miste wel één en J, maar de liefde en zorg is alleen maar om dankbaar te zijn. Ook naar bed met pijn. Lag ik rechtsom in bed, lag ik op de pijnlijke plekken, maar als ik linksom lag, leek het alsof er een bal loshing in mijn buik #zeer. Uiteindelijk in slaap gevallen. En toch een redelijk goede nacht gehad. Levendige dromen horen erbij.

En nu is het dan zondag. H maakte me rond elf uur wakker met een WA. Hij was met de trein zijn Xbox360 weer ophalen. Mooie tijd toch, om wakker te worden. En mijn buik was zomaar rustiger. Minder pijn. Gelukkig. Begonnen met gele vla (ik verzeker je, het komt écht mijn neusgaten uit tot na de operaties). R heeft H weer opgehaald van station (Xbox360 maar niet nat worden na reparatie).
Ik ben dus benieuwd hoe het verder zal gaan vandaag. Maar ik kan gewoon niet zeggen dat ik me slecht voel en daar ben ik blij om, dankbaar voor! Geen ZH gelukkig voor mij dit weekend. Woensdag mag ik me melden en niet eerder. Hoop ik. Maar ik geniet van het moment, sinds #ME me velt en lastig valt helemaal. Dus nu ook.

J gaat vandaag naar Parkpop, in de regen, maar het kan ze gelukkig niet deren. Straks weer een warme douche als ze in Wassenaar terug zijn, genieten zullen ze sowieso. J en haar vriendin. Morgen komt J pas weer thuis, na school.
H heeft zijn kameraad nu hier.
Een echte zondag, rust, niet veel doen, vanavond de laatste kwartfinale #EK2012. Ja, ik kijk nog steeds hoor. Oranje mag naar huis zijn, dat doet niks af aan leuk voetbal die nu nog gespeeld wordt. Of geen leuk voetbal, het is tijdverdrijf. Toch? En ik kan het vanuit bed mooi kijken vanuit een ooghoek.

Nog even doorbijten voor J. Die heeft nog een week te gaan en dan lekker vakantie! H. heeft op 9 juli zijn mondelinge examens en hij hoort dan 11 juli of hij de 4 certificaten krijgt van dit jaar. Toevallig net op twitter al aangegeven, maar ik heb H te vroeg op vakantie gestuurd. Hij moet eigenlijk nog naar school, maar van 16-20 juli gaat hij naar Veldhoven.

Heppie Fever Kamp
Tijdens een outdoorvakantie worden natuurlijk ook veel outdoor-activiteiten gedaan. Hieronder staan
een aantal activiteiten die deze vakantie gedaan worden:
• Mountainbike
• High rope (over een hoog touw lopen)
• Kanoen
• Hike (lange wandeling)
• Handboogschieten
• Vlotten bouwen
• Challenge Parcours
Hij gaat er zelfs met de trein heen, en weer terug, geweldig hoor! Ze worden dan opgehaald op Eindhoven station. Mag ik misschien nog een sponsor voor de treinreis heen en terug? LOL. Zal oma lief aankijken. Benzine is ook duur en te ver om voor Ron alleen heen en terug te rijden twee dagen. En momenteel rij ik geen auto :((

Okee, best een blog geworden, toch?
Morgen misschien wel weer meer.

Lfs





2 opmerkingen:

  1. Kijk eens op Marktplaats voor een Blokker treinkaart!! Scheelt echt heel veel, en die is voor 1 persoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey :)
      Is wel een mogelijkheid, maar scheelt gewoon niet zo heel veel in prijs, en ik moet er 2 hebben. XXX (25 euro voor blokker en 29.75 voor enkele reis) XXXX

      Verwijderen