Vergeet ME niet

donderdag 21 juni 2012

21 juni 2012

Lieve bloglezers,

En alweer donderdag. De week schiet op. Het weer is prachtig, de zon schijnt, maar dat blijft niet zo heb ik begrepen. Eén zomerse dag. En weg is het dan weer. Ben benieuwd hoe het weer hierna zich dan weer zal ontwikkelen. Het prettigste onderwerp om een gesprek neutraal te houden, het weer.

Een mail vanmorgen in mijn mailbox. Ik wist niet dat ik al zo bekend was in het ZH, dat ze nu ook al mijn mail hebben. Maar ala, ik kreeg dus de volgende mail van het ziekenhuis:

Geachte mevrouw Bijlenga,
Op verzoek van dr.Potthoff, heb ik een afspraak voor u gepland voor een ERCP onderzoek.
Deze afsprakenbrief is naar u onderweg , de afspraak is gemaakt voor: woensdag 27 juni , u moet zich om 9.15 melden en u blijft 1 nacht ter observatie.
Met vriendelijke groet, .............
Locatie Delfzicht
De mallemolen gaat dus draaien. Op zoek naar galstenen en als uiteindelijk doel de verwijdering van de galblaas. Maar eerst dit onderzoek. Als je google gebruikt, kom je deze term wel tegen en weet je ook wat voor onderzoek het is. Zie er als een BERG tegenop. Maar heb gewoon geen keus en Let It Go With The Flow en ook hier komen we weer doorheen. 5 Juli heb ik dan de controle afspraak staan met de internist en daarna zal verwijdering van de galblaas plaatsvinden.

Een brief vanmiddag in mijn brievenbus. CIZ. Ik krijg maandag as iemand langs, die gaat beoordelen of ik in aanmerking kom voor douchehulp. Ik heb de stap maar genomen, het liefst zou ik elke dag wel willen douchen, maar goed, eens kijken wat we eruit mogen halen en óf ze me wel weer erg genoeg vinden om PGB uit te keren. Ik wil het desnoods wel doen in ZIN (=zorg in natura), want dan kan het gewoon via TSN, waar mijn HH hulp ook vandaan komt en heb ik er geen omkijken naar. Keep my fingers crossed.

En straks komt maatschappelijk werk langs, die gaat samen met R kijken hoe we toch ons schamele inkomen van 1150 euro kunnen aanvullen en welke instanties we daarvoor kunnen inschakelen en daar moet hij maar bij helpen. Het is een hij, tenminste dat was ie aan de telefoon en ik neem aan dat hij niet zomaar veranderd is in een vrouw, maar ala, je weet nooit of hij iemand anders gestuurd heeft. Hopelijk in ieder geval het sportfonds, misschien een arbeidsongeschikten uitkering voor R ergens vandaan, een aanvulling omdat we beneden bijstandsniveau leven en noem maar op.

En hoe het nu met mij is vandaag? Mwah, niet slecht. Ik heb wel pijn in mijn bovenbuik, maar dat zeurt al vanaf vorige week. Mijn rug doet zeer zonder de morfine, maar daar hebben we vrede mee, alles went. En moe? Ja, maar ja, what else is new. De PEM trekt op dit moment wel weg, en hopen dat ie wegblijft tot as woensdag, zodat ik "fris en fruitig" de ingreep kan ondergaan :)
We blijven positief met de vele lieve mensen om me heen via FB, twitter en natuurlijk mijn gezin en Re.

Morgen wellicht wel weer meer

Lfs



Geen opmerkingen:

Een reactie posten