Vergeet ME niet

zaterdag 25 augustus 2012

25 augustus 2012

Lieve bloglezers,

Ja, als je in je Leven met ME je eigen wijze volgt, kan je wel eens van een koude kermis thuiskomen. Hoewel die koude kermis dan ook wel weer heel voldaan kan aanvoelen, met een vervolg wat je liever niet had gehad. Na donderdag dus in een pem geraakt. Helaas. Gisteren dus een rustige dag gehouden. Niets bijzonders. J is weer terug sinds gisteren en heeft haar kennismakingsgesprek gehad bij de huisartsenpraktijk in Bellingwolde waar ze over een week (vanaf 3 sept) voor 10 weken gaat stage lopen.

Vanmorgen zijn H en R vroeg vertrokken, H moest voetballen in Oostwold. Ze hebben gewonnen, 1-8. Altijd een leuke opsteker. Daarna is H naar zijn maat gegaan, die gisteren jarig was en R haalt hem zo weer op.

J en ik hebben uitgeslapen, want ik moest naar de opticien. In haar auto, rolstoel mee. Het was heel goed dat ik ben geweest. Mijn ogen zijn behoorlijk achteruitgegaan! Heb nu links én rechts +5.25 terwijl ik links +3.75 en rechts +4.25 had ..... Vandaar dat ik mijn "gewone" bril eigenlijk weinig nog gebruikte en ik leefde op mijn leesbril. Met dank aan het spaarplan voor 2 jaar die mijn moeder voor me betaalt. Ik heb nu geen leesbril opnieuw besteld, want deze leesbril is goed voor de pc, wil ik echt weer gaan lezen moet het wel, want die is nu rechts +5.75 en links +6.00 en dat zou moeten worden +7.00 zowel links als rechts... Maar daar heb ik zelf geen geld voor, en ik lees toch meer op de pc dan iets uit een boek oid. Moet ik mijn lange armen gaan gebruiken ;-))
Daarna zijn we naar scapino gegaan, waar J is geslaagd voor werkschoenen voor haar werk in Restaurant de Burcht in Wedde. Daarna hebben we poffertjes gegeten bij een poffertjeskraam die er op het winkelplein bij winkelcentrum het Rond in Winschoten stond. Er was namelijk een kunstmarkt/festival in het centrum. J vroeg heel eerlijk aan mij of ik het nog zou redden om even bij de Takko te kijken. Ze wilde zo graag van haar loon wat tshirts scoren voor haar stage. Ik zat in mijn rolstoel, en wist dat dit eigenlijk net de drempel was, maar ik ben toch met haar meegegaan. In de Takko kwam ik nog een oud-collega van mijn werk telefonische verkoop tegen, wat ik heb geprobeerd een maand, en ze keek er van op dat ik in een rolstoel zat. Maar ik schaamde me er niet voor. Ze legde na mijn korte uitleg #ME alleen meteen het verband met CVS :(( helaas. Wel wat uitgelegd, maar ik vond het niet de plaats en het tijdstip om mijn energie daaraan te geven. Ze begon ook over haar broer, die had vroegtijdige motorische dementie (sneu natuurlijjk) en zei dat hem bewegen heel goed hielp, sporten. Kort verteld dat ik inspanningsintolerantie heb, en daar snapte ze niet veel van. Dus daarna ging ze op zoek naar haar dochter ;-)
Weer kom je dus tegen, dat mensen niet allemaal begrip hebben, maar helemaal niet de knowledge in huis hebben over de ziekte ME. Ik neem het haar niet kwalijk. Ik was zelf ook wat summier midden in een winkel om mijn hebben en houden op te hoesten.
Samen met J nog de winkel door en ze is best goed geslaagd! Daarna naar de auto en de auto nog getankt en toen naar huis.

Ja, ik weet het, mijn eigen wijze van Leven met ME, heel soms ga ik te ver over de grenzen. Maar zoals nu ben ik voldaan, ben blij dit met mijn meisje te hebben gedaan, over het vervolg denk ik maar niet na. Ik weet het, het zal weer hard binnen komen. Maar dit zit weer in mijn hart, mijn herinnering, mijn drijfveer om nog eens wat met mijn kinderen te ondernemen. Zo is ook een doel om één keer minstens bij mijn zoon te kijken bij voetbal als hij thuis moet spelen. Maar dat moet in de toekomst gaan lukken!

Ik ben ook heel blij dat de ME-GroepDenHaag het is gelukt om toestemming te krijgen om handtekeningen te scoren voor de petitie op de dag van de Run van Winschoten. Toen we nog in Winschoten zelf woonden, kwam de Run bij ons voor het huis langs. Alles was dan afgesloten, nu wonen we niet aan de route, maar het is altijd gezellig én druk!!! Een ideale mogelijkheid om weer te scoren. H gaat zeker, samen met J en R. Er komt ook een vriendin van J uit Almelo, zelf ook helaas ME, net als J. Verder zijn met name de kinderen druk bezig mensen te mobiliseren. H zal een strategische plek uitzoeken en de handtekeningverzamelaars goed verdelen over het parcours.
De Run van Winschoten houdt het volgende in:

10 x 10 km estafette
Samen 100 km lopen op een gezellig, verkeersvrij parcours met muziek en door versierde straten dat kan tijdens de RUN in Winschoten bij de ploegen 10 x 10 km estafette of de bedrijvenloop. Als vereniging, bedrijf of loopgroep of op ean andere wijze een sportieve uitdaging aangaan met andere verenigingen en er samen ook nog een gezellige loopdag van maken dan is de 10x10 km estafette iets voor u. Deelname is vanaf 16 jaar. Het team moet uit maximaal 10 en minimaal 5 personen bestaan. Het is toegestaan dat een loper twee etappes loopt. Er moet echter wel gewisseld worden. Voor de open wedstrijd 10 x 10 estafette kan worden ingeschreven in de volgende categorieën: Atletiekverenigingen (recreatief maar alle teamleden moeten wel lid zijn van dezelfde vereniging), Sportverenigingen, Dienstverlening/Overheid, Bedrijven, Vrouwenteams en Overige teams.
100 km OPEN WEDSTRIJD (VRIJE) INDIVIDUELE INSCHRIJVING
Mannen: M 35 M40, M45, M50, M55, M60, M65+. Vrouwen: V 35 V40, V45, V50, V55+. De atleten die deelnemen aan de internationale kampioenschappen nemen automatisch deel aan de open wedstrijd.
NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP 100 KM (onder voorwaarden) individuele inschrijving
Aan de RUN is in 2012 het Nederlandse Kampioenschap 100 km verbonden. Om aan dit kampioenschap deel te kunnen nemen moet men de Nederlandse nationaliteit hebben en over een wedstrijdlicentie van de Atletiekunie beschikken. Het kampioenschap staat open voor de volgende categorieën: Mannen en Vrouwen
RUN 50 KM OPEN WEDSTRIJD (vrije) individuele inschrijving
Inschrijving voor de open wedstrijd is mogelijk in de volgende categorieën: Mannen: M 35 M40, M45, M50, M55, M60 en M65+. Vrouwen: V 35, V40, V45, V50, V55+.
50 KM SELECTIEWEDSTRIJD IAU 50 km Trophy/Selection race IAU 50K Trophy
De twee winnaars, mits ze sneller lopen als 3h20’ (mannen) of 3h50’ (vrouwen), krijgen een uitnodiging voor de finale die in Italië gehouden wordt.
LUTJE RUN (Jemig wat cool!!!)
Wedstrijd over 500 meter voor de jeugd in twee categorieën : j/m 5 en 6 jaar. Wedstrijd over 1 km voor de jeugd in vier categorieën: j/m 7 jaar, j/m 8 jaar, j/m 9 en 10 jaar en j/m 11 en 12 jaar en een wedstrijd over 2 km voor de jeugd in twee categorieën: j/m/ 13 jaar en j/m 14 en 15 jaar.
http://www.runwinschoten.nl/

Okee ik hou het hier maar even bij, lekker ontspannen, aan mijn bedmaatje denken die in een dikke PEM en ik zeg gewoon morgen misschien weer meer ...

Lfsss





Geen opmerkingen:

Een reactie posten