Vergeet ME niet

donderdag 2 augustus 2012

02 augustus 2012

Lieve bloglezers,

Heeft even geduurd, maar ik denk dat ik op dit moment wel aan een blog schrijven toe kom. Was na de operatie een week geleden toch wel #uitgeput. Erg last gehad van PEM en daarnaast wil je ook het gezin niet in de steek laten, dus de energie díe je nog ergens kan vinden, geef je aan het gezin en mijn facebookvrienden. Daarom toch even een poosje geen blog geschreven.
Inmiddels kan ik zeggen nog een weekje 45jaar en dan gaan we richting de 50 :-) M.a.w. dan word ik 46jr. Ik ben nooit een feestvierder geweest, en al helemaal niet van mijn verjaardag. En toch blijft zo'n dag in je hoofd hangen hahaha.

Goed, hoe is het nu met me. Een week geleden inmiddels dat de operatie van de galblaas is geweest. Een week met toch wel veel pijn, geen ontlasting, toen een klysma wat niet goed uitpakte (zweten, duizelig, pijn, misselijk). Doktersdienst nog aan de telefoon gehad. Besluit, geen klysma, maar starten met movicolon naast de morfine. Daarna alleen maar diarree, dus gestopt met movicolon. Tot de dag van vandaag nog wel erg gevoelige buik en diarree. Verder aan de rechterkant alsof er een behoorlijke verdikking zit.
Vanmorgen terug naar de chirurg voor controle. Hechtingen verwijderd, buik gecontroleerd. Door de pijnklachten die ik nog heb, en de diarree wil de chirurg toch graag wat bloeduitslagen. Dus bloed laten prikken en morgen worden we gebeld tussen 11 en 12u met de uitslag. Ik denk zelf dat het wel goed zit, en dat het tijd nodig heeft om te herstellen. Maar extra controle is natuurlijk nooit verkeerd.

H is gisteren een dag weggeweest met de trein. Hij vond het heerlijk :-) Vandaag is hij thuis, morgen gaat hij dan ri oma. Maandag komt hij terug. Hij heeft er zin in!
J heeft gisteren lekker een dag bij Caspian doorgebracht en vanmiddag heeft ze haar eerste gesprek en proefuren bij Restaurant de Burcht in Wedde. Als dat goed gaat, krijgt ze daar waarschijnlijk de mogelijkheid om te werken. #trots.
Deze week staat ons verhaal "Leven in armoede" in de Vriendin. Het was heftig om weer te lezen. Het wordt morgen ingescand door J en dan kunnen onze Belgische vriendinnen ook lezen.

Gisteren kreeg ik telefoon over een definitief "ziekenhuis" bed van de zorgverzekeraar. Dat is goedgekeurd en ze bellen wanneer het bed geleverd gaat worden. Op die dag kan dan het huidige bed terug naar Thuiszorg en mag ik van het andere bed onbeperkt gebruik maken. Dubbel. Maar blijheid overheerst. Ik ben er blij mee. Ook als ik straks weer wat meer kan, is het natuurlijk voor mij noodzakelijk goed te kunnen rusten. De sta-op stoel zetten we dan ook te koop, en ga het de eerstkomende tijd met het bed doen. Of dat nog gaat veranderen in de toekomst kan niemand me vertellen, en we zien heel open hoe de toekomst gaat verlopen.

Lieve bloglezers, morgen mss weer meer.

Lfs



1 opmerking:

  1. Ja Ja Marjan,
    Het is niet niks wat je hebt, ik vind je een kanjer en zoals je met beide benen op de grond blijft staan.
    Moet ook wel want anders ga je er aan onderdoor...onderzoek hier foto daar prik zus enz.
    Ik vind het echt top hoe je altijd weer de tijd vind om leuke gezegde's spreuken en foto's op FB te zetten, deze worden dan ook gretig door mij met een lach en een traan gelezen omdat ik weet hoe zwaar je het hebt.
    Maar gelukkig heb je genoeg famillie vrienden en kenissen die je er doorheen slepen,zodat je toch positief kan blijven en kan lachen.

    Nou Marjan op naar de volgende blog als je daar tijd zin en gelegenheid voor kan vinden....

    Alles op z'n tijd zeggen we dan maar he ....toch.

    Kanjer sterkte en ik blijf duimen voor je dat er heel gauw een tijd komt dat je eindelijk even een tijdje zonder pijn onderzoeken prikken bloedonderzoeken enz.kan leven.
    Dat je even helemaal tot rust kan komen zodat je batterij helemaal opgeladen wordt..

    En met het bovenstaande spreuk ben ik het volkomen eens....alhoewel dat voor sommige heel moeilijk is om te begrijpen ( eigen ervaring )

    Groetjes en een stevige FB vrienden arm om je heen om je te steunen..

    Rob..

    Collega en fb vriend van jou en Rene...voor het geval je denkt wie is dat nu weer hihihihi ;-))

    BeantwoordenVerwijderen