Vergeet ME niet

zaterdag 18 augustus 2012

18 augustus 2012

Lieve bloglezers,

Een tropisch weekend. Temperaturen oplopend tot boven de 30 graden. Voor iedereen een andere ervaring. De één zal het heerlijk vinden, de ander zal het vreselijk vinden. Het weer waar je niet over kan debatteren, discussiëren,  vergaderen of zelfs ruzie maken. Het weer is. Je kan er niks aan doen, mee doen. Zo zouden we vandaag de dag ook door moeten brengen. Het is zoals het is. Je kan je rustig houden, keep it cool, zo min mogelijk activiteiten. Mensen die moeten werken mogen best balen, want die kunnen niet laten zijn zoals het is. Zoals J, die vandaag een BBQ op het werk heeft. En dus hard moet werken om deze grote groep samen met haar collega's te voorzien van de nodige nattigheid, de innerlijke mens. Zij kan niet laten zijn zoals ze zou willen. Ze zal moeten doorbijten, omdat het van haar verwacht wordt als je aan het werk bent. En zo zijn er veel in de maatschappij. Ik heb ook op tropische dagen bewoners van het verzorgingshuis gedoucht, verzorgd en van de nodige zorg voorzien. Een extra slokje water hier, een ijsje in de middag ... Maar nu kan ik het laten zijn zoals het is. En toch voelt het soms dat ik het móet laten zijn zoals het is. Ik kan niet meer werken met deze slopende ziekte. Dat is mijn Leven met ME.

Een doorbraak.
Dat maakt deze dag extra speciaal. En nota bene een doorbraak vanuit de VS. En niet minder dan President Obama heeft gezorgd dat we weer mogen hopen. Dat we weer mogen gaan geloven in ooit erkenning van onze ziekte.

YES HE CAN!!! HE DID IT!!!



En nu moeten wij gaan stemmen in september. Het enige wat ik hier kan plaatsen, in een schreeuw om aandacht voor ons en alle chronisch zieken, is een bericht wat ik vanmorgen las op FB van een zeer goede vriend en MEdelotgenoot. Ik zou zeggen, lees het en kies zorgvuldig!!!

"Er is voor chronisch zieken zoals ons maar 1 partij waar je eventueel wat van verwachten kan en dat is de SP. De SP is de enige partij die uit mensen bestaat die in de werkelijkheid leven en uit normale milieu's komen en die weten wat er leeft in Nederland. Emile Roemer zal ook wel eens een fout maken, maar daar zal hij nooit het volk de dupe van laten worden. Ben al heel lang lid van deze partij, dus ik ben wel een beetje pro SP natuurlijk. Het is gewoon de nieuwe pvda in de verbeterde vorm, en dat Roemer voor Sinterklaas zou spelen is natuurlijk onzin van rechts. Hun begroting was 1 van de beste bij het C.P.B , dus daar ligt het niet aan. En de kinderachtige uitlatingen van communisten is ook nieuws van 25 jaar terug. Zo probeert rechts, de SP de grond in te boren, demoniseren met een mooi woord. Maar lieve lotgenoten stem SP: dit is voor ons en voor heel Nederland maar ook voor de economie het beste alternatief!!!! ©WvBerk"

Genoeg om over na te denken heb ik het idee.
Ik ga in de tuin op mijn hangmat liggen en genieten van even de wind in mijn haren. Want het waait hier ook, lekker even in de schaduw, dan kom ik de dag wel door. Let it go with the flow!!!

Morgen misschien weer meer


Lfssssss







2 opmerkingen:

  1. Voel me vereerd Lieverd dat je me citeerd in je blog :-)))))
    Leuk om het op deze manier terug te lezen!!!XXXXX
    Nou kanjer en nu maar afwachten 12 september!!!
    we go for it!!!!! Yes we can!!!!! XXXXXXXX LY

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het je natuurlijk eerst moeten vragen, maar ik dacht, als ik nou je copyright erbij zet,,,, mag het vast. En je weet het, ik sta er pal naast, had het niet beter kunnen omschrijven. XXX knufff

      Verwijderen