Vergeet ME niet

dinsdag 16 april 2013

16 april 2013

Hallo bloglezers,


Even trots mijn plant laten zien. Ik heb deze plant gekregen van mijn ouders. Al jaren geleden. Bij mij zijn beiden (ik heb er twee) wel gaan bloeien. En elk jaar komen er meer bloemen in de bloemsteel. Eerst was het 1 bloem en nu toch al een stuk of 8. Ben er zo trots op! Mijn moeder geniet er ook elke keer van en mijn vader voelt op deze manier heel dicht bij me! Op dit moment bloeit deze, de ander heeft nog geen tekenen van een bloem gegeven, maar ik heb alle vertrouwen dat ook dat alsnog gaat gebeuren. Het zijn de kleine dingen waar je enorm van gaat genieten!!!

Gisteren had ik een behoorlijke tegenslag in mijn lichaam. Veel pijn en erg moe. Veel liggen dommelen en de pijn zoveel mogelijk proberen te onderdrukken met morfine (oxynorm en oxycontin in combinatie met paracetamol). 10 Mei ga ik op advies van Dr Visser naar de neuroloog in het Martini Ziekenhuis in Groningen. Toch weer eens na laten kijken waarom de pijn in mijn rug na de hernia operatie zo hels blijft. Desnoods als oplossing een korset, want ik ben de pijn spuugzat ruim een jaar na de operatie van de hernia. Ik geloof best dat het een zwakke plek zal blijven, maar zoveel pijn beperkt me nog meer in mijn doen en laten. 
Heb net belafspraak met Dr Visser gehad en ook hij maakte zich veel zorgen over de pijn. Met name omdat mijn nachten door de pijn ook onrustig zijn. Elke keer als ik draai, word ik er wakker van. Ik krijg nu bij de medicijnen die ik gebruik 2xdaags 75mg Lyrica. Hij heeft tussendoor even contact gehad met de apotheek en dat kan gecombineerd worden met de medicatie die ik al gebruik. Ook krijg ik flesjes carnitene ipv de 2x daags 6 tabletten. Het wordt nu 2xdaags 2 flesjes carnitene. En ja, ik heb het ook allemaal opgeschreven, want het wordt een aardig verhaal zo met de medicatie die me op de been moet houden. Ik hóóp dat het me op de been krijgt! Zou toch prettig zijn als ik weer eens een wandeling zou kunnen maken. Nu kan ik eigenlijk alleen maar liggen. Zitten en lopen is een ramp. 

Verder gaat hier in huis alles rustig zijn gangetje. H is druk bezig zich voor te bereiden op de examens dit jaar. Hij maakt op school veel proefexamens, en tot nu toe zijn dat allemaal voldoendes, dus we hebben goede hoop dat hij zijn diploma dit jaar in ontvangst kan nemen. Aanstaande donderdag heeft hij een sporttest op de opleiding Sport en Bewegen die hij volgend jaar graag wil starten. Gaan jullie duimen voor hem?
J is druk met haar tentamen voor morgen. Medische kennis. Als ik zie wat ze allemaal in haar koppie moet krijgen, ben ik supertrots op haar dat ze dat met de #ME allemaal toch voor elkaar krijgt. Vanaf volgende week gaat ze 10 weken stage lopen in een huisartsenpraktijk in Hoogezand. En daarna is het alweer zo'n beetje zomervakantie geloof ik. Dus het schooljaar schiet ook al op!

Dit was het wel zo'n beetje tot nu toe .... meer te babbelen heb ik niet geloof ik. En anders ben ik morgen terug.
Lfsssss



1 opmerking:

  1. Mooi zijn die bloemen he :-D
    Wat veel knoppen zitten erin!!!!
    Jaren geleden heb ik ook zo'n plant gehad en kreeg toen ook van die mooie bloemen, dat is echt genieten!!!

    Ik draag ook een corset en het is een hele verademing en fijne ondersteuning.
    Je kan toch net iets meer met iets minder pijn en dat is toch ook wel heel fijn.

    groetjes van Frederique
    http://frederiqueloveslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen