Vergeet ME niet

zaterdag 13 oktober 2012

13 oktober 2012

Lieve bloglezers,

Weekend ... voelt anders dan vroeger. Dan had je weekend, twee dagen waarop het gezin vrij en thuis was en jezelf óf moest werken of ook een vrij weekend had. Zaterdag en zondag hadden een andere betekenis. Nu zijn de kinderen natuurlijk ook vrij in het weekend. Maar dat zijn ze door de weeks ook wel. De dagen vloeien in elkaar over. Ik wil niet zeggen dat alle dagen hetzelfde zijn, maar toch is het anders dan vroeger.
Ik ben nu afgekeurd, thuis, niet nuttig voor de maatschappij. Nuttig misschien voor mijn gezin? Voelt ook anders dan vroeger. Ik kan verdorie nu zo weinig. Natuurlijk ben ik moeder geworden in 1993, en dat zal ik mijn leven lang blijven. Maar als je niet meer meetelt in de maatschappij, geen deel meer uitmaakt van de buitenwereld, is het moeilijk om met ze mee te leven. Gesprekken op school doet R nu. Vorig jaar kwam zijn mentor hier, maar dat is dit jaar nog niet gebeurd. Of gesprekken bij de psychiater/psycholoog, daar hoor ik niet meer bij. Zo voelt het althans. Maar soms heb ik deze depri dagen en als ik het dan zo weer deel, denk ik, schop onder de kont Mar, niet zeuren. Hoofd omhoog.



Maar ik ga er weer voor. Genieten van de kleine geluksmomenten, van wat ik wel heb.

Morgen misschien meer

Lfssssssssss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten