Vergeet ME niet

woensdag 26 december 2012

26 december 2012

Lieve bloglezers,

Kerst is weer bijna voorbij. Ik hoop dat iedereen heeft kunnen genieten binnen zijn/haar mogelijkheden van deze dagen. Ik heb fijne dagen gehad.
Vandaag hadden we een gourmet rond de klok van tweeën. S moest werken, dus op tijd aan tafel. Toch was dat voor mij ook wel weer prettig, want op het ogenblik begin ik behoorlijk vermoeid te raken, eind van de dag zijn de lepels toch schaars. Maar deze Kerst nemen ze me niet meer af. Fijne dag met de drie kinderen en R samen gehad.

Beetje verdrietig nu. Kregen een bericht dat een MEdelotegenote van ons, dat zij de strijd tegen ME gaat opgeven, omdat de strijd tegen kanker ook gestreden is. Onderstaande kregen we te lezen.

Lieve ME lotgenoten, 
Hierbij wil ik jullie bedanken voor jullie onvoorwaardelijke steun in goede en zware tijden. 
De laatste tijd was enorm zwaar en heb ik mede door jullie enorme steun door kunnen zetten. 
Al die aandacht in welke vorm dan ook hebben mij en mijn gezin erg goed gedaan. 
We hebben met z'n allen een groot deel van mijn onmacht en frustratie mee kunnen maken. 
Hieruit blijkt dat ME een enorme impact heeft op iemand zijn leven, ik ben heel blij dat ik bij heb mogen dragen de ME onder de aandacht te brengen. 
Jullie zijn strijdbaar genoeg om ook zonder mij door te gaan met het bekender maken van ME 
bij de artsen zodat ME herkend wordt bij mensen die radeloos zijn. 
Ik wil ook Zuiderzon bedanken voor het fantastische forum dat opgezet is en veel steun bied. 
Ik heb besloten om na mijn overlijden een donatie te geven aan de ME/CVS.net en de vereniging. 
Mijn strijd is nog niet helemaal over want ik kom in NHD te staan met een artikel dat verwijst naar de petitie Erken ME. 
Ik heb mijn laatste energie gebruikt om een journalist te woord te staan. 
Het artikel komt binnenkort in de krant , op FaceBook laat Ron weten als ik een datum weet. 
Ik vind het heel erg dat het zo moet eindigen want de Kanker gaat dankzij de ME verzwakking helaas gewoon door tot het einde. 
Mijn strijdlust is over maar ik strijd op een ander niveau verder. 
Kanjers heel erg bedankt voor jullie onuitwisbare steun. 
Heel veel liefs van Niessie 
Ik wilde dit graag delen, want Niessie kan niet meer vechten tegen de kanker, omdat ze dóór de ME de borstkanker over het hoofd hebben gezien. Het is een te triest verhaal voor woorden. Het "zit tussen je oren" verhaal is hiermee nogmaals bewezen, dat het levens kan kosten. Ditmaal het leven van deze enorme sterke, lieve, strijdbare vrouw. Moeder van twee meiden, echtgenote, dochter van, schoondochter van en ga maar verder. Haar leven is binnen afzienbare tijd eindig.
Wij slikken als MEdelotgenoten onze traan weg en nemen haar strijd over. Strijd voor erkenning, behandeling en wie weet zelfs genezing als er maar genoeg geld voor onderzoek komt!!! Haar strijd zal niet stoppen, wij nemen het stokje over. Ze zal never nooit vergeten worden als het einde daar is.
Van hieruit wil ik ook graag zijzelf, maar ook haar man, twee dochters en dierbaren, heel veel sterkte, kracht, licht en liefde toewensen voor het laatste stukje van haar Levensreis.

Lfssssss


Geen opmerkingen:

Een reactie posten