Vergeet ME niet

woensdag 5 december 2012

05 december 2012

Lieve bloglezers,

Sinterklaasavond, pakjesavond. Niet voor ons. We wilden het altijd graag met de Kerst doen, maar ook dat is ons niet gegeven. Gelukkig vieren J & H het wel bij hun vader in Friesland. Wij gaan evengoed wel genieten!!! We moeten nog even precies afspreken, maar ik denk dat de kids Tweede Kerstdag sowieso bij hun vader, stiefmoeder en zusje doorbrengen in Friesland. Of ze er blijven slapen weet ik nog niet. Ron en ik gaan die dag anders invullen.
Maar dat is Kerst, vandaag over 3 weken trouwens alweer, eerst Sinterklaas. Dat vieren wij dus niet. Sinds de kinderen wat ouder zijn doen we daar niets meer aan. We hebben van twee anonieme gevers voor Sinterklaas lekkere dingen gehad. Dus daar ontbreekt het ons niet aan. Ze willen beiden niet bekend worden, dus vandaar anoniem, ik ken ze ook niet persoonlijk, maar ik ben wel super super super dankbaar voor dit gebaar wat beiden hebben laten zien. Armoede bestaat, maar ook menselijkheid!!! En dat vind ik, en dat vindt mijn gezin ook, super! Pure dankbaarheid. Dank jullie wel.
En dan lees je in de krant dat de Groningse voedselbank kaarten mag uitdelen voor de voetbalwedstrijd FC Groningen-VVV. Wij zijn ook aangesloten bij de voedselbank Oldambt, dus wij krijgen geen kaarten. Mag je dan toch bij jezelf denken, en wij dan? Wij hebben ook een super fan in huis! En zo zullen er meer hier in Winschoten/Heiligerlee e.o. zijn die graag naar de wedstrijd zouden gaan. Maar ja, ze moeten natuurlijk ergens een grens trekken en ik wens dan ook de aangesloten gezinnen bij de voedselbank Groningen heel veel plezier bij de aangeboden wedstrijd (door de club en gemeente Groningen Stad beschikbaar gesteld). Maar het is toch wel jammer hoor, ik had het mijn super fan ook zo gegund weer een keer!!! Pffff, je mag niet jaloers zijn, ze doen hier ook genoeg. Maar toch ... dát is iets wat wel héél gaaf is! Okee, zet het nú van me af en gun het de inwoners van Groningen Stad aangesloten bij de voedselbank ook enorm!!!
Met mij gaat het vandaag weer een procentje beter, al heb ik op dit moment wel een slecht moment. Brainfog overheerste vandaag ook mijn gedachten. Lastig, want je kan je op zo'n moment, in zo'n periode, écht dement voelen. Heb natuurlijk jarenlang voor dementerende ouderen gezorgd, en ik heb daar zoveel gezien. En nu maak je op een andere manier, toch een beetje hetzelfde mee. Concentratie- en geheugenstoornissen. Kort termijn geheugen. Verward. Veel staren, gedachten die alle kanten opvliegen, maar totaal niks met vandaag te maken hebben. Mist in je hoofd, wattenhoofd. Hou er niet van. Maar ja, die periodes zijn er nou eenmaal en over dit stukje schrijven doe ik dan ook enorm lang. Maar ik heb toch wat op papier :)

We gaan mijn mistige hoofd maar wat rust gunnen en niet meer laten concentreren XXX

Lfssss






Geen opmerkingen:

Een reactie posten