Vergeet ME niet

donderdag 13 december 2012

13 december 2012

Lieve bloglezers,

We zijn weer een dag verder. Ik voelde me gisteren best goed. Veel gedaan voor mijn doen en ik wíst het ... ik zou daar spijt van krijgen. Maar ik voelde me toch goed? Op wat kortademigheid na, ging het toch?
Tot ik vanmorgen wakker werd gemaakt door mijn dochter. Alles doet me zeer. Ben blijven liggen, nog even het idee dat het na een uurtje misschien toch beter zou gaan. Nou nee dus. Pijn in mijn rug is hels, hartslag herstelt slecht, en ik heb een beetje een kort lontje. Ik denk dat al mijn lotgenoten zullen begrijpen dat je dan tóch weer even baalt, terwijl je best weet dat je ervoor moet boeten. Maar dat is het sluipende aan deze ziekte. Je kan je een dag best iets beter voelen, maar doe dan niet teveel, #ME gaat niet weg, ook niet voor een dag of een week, het is altijd bij je. Het is altijd een sluiper die toeslaat als je er niet op bedacht bent. En ja, ik weet het, dan had ik gisteren niet "zoveel" moeten doen..... Ik heb dus een slechte dag. Geluid komt 2x zo hard binnen, en de hele dag staat er al muziek aan en tv. Pffff, niet makkelijk even. Maar sla me er wel doorheen.

Gisteren waren H en R om half 6 thuis. De chirurg was niet meer langsgeweest, maar H heeft wel te horen gekregen wat hij wel/niet mag. Hij mag dus wel bewegen, niet teveel en overdadig, maar hij  mag niet tillen, niet werken, niet sporten tot aan de poliklinische afspraak over twee weken. Dus ook niet naar school. H gaat namelijk "graag" over grenzen. Afgelopen nacht heeft hij op mijn ZH bed geslapen beneden. Ivm de wc die we beneden hebben en dat het achtereind of hoofdeind van het bed ook verstelbaar is. Hij heeft wel veel pijn, maar houdt zich taai.
We hebben school gebeld, dat hij na de Kerstvakantie weer komt. Hij wilde graag wel naar het klassenuitje, wokken in de Euroborg, maar daar hebben zijn mentor en ik het maandag even over. Dan kunnen we ook even kijken hoe hij zich voelt en of het allemaal wel te doen is, want als wij hem moeten brengen, kost het ook weer geld grrrr, altijd dat stomme geld! Grrrrr

Weten jullie, ik hou het vandaag kort, jullie weten hoe het met onze Kanjer is.

Lfssssss





Geen opmerkingen:

Een reactie posten