Vergeet ME niet

vrijdag 9 november 2012

9 november 2012

Lieve bloglezers,

Wat was ik vandaag aangenaam verrast. De deurbel ging en de postbode stond met een aardig zwaar pakket voor onze deur, met mijn naam, ons adres. Ik had toch niks besteld oid. Toch opengemaakt uiteraard en deze lieve brief kwam ik als eerste tegen:

Beste Marjan,

Ik las je verhaal in Vriendin en was hierdoor erg geraakt. Er zal vaak gedacht worden dat het iemand zijn eigen schuld is als hij/zij in de problemen komt. Maar, zoals jouw verhaal, soms kom je in situaties terecht waar je zelfs niets aan kunt doen.

Ik heb zelf ook twee kinderen en het lijkt me heel erg als je ze dingen moet ontzeggen door (geld)problemen.

Ik ken je verder niet, maar het kwam spontaan in me op om je een "hart onder de riem" te steken. Ik heb Vriendin gemaild of ze jouw adres mochten geven en deze heb ik van D.H. gekregen.

Het is  maar een klein gebaar en aangezien Sinterklaas er weer aan komt, heb ik wat lekkere dingen voor jullie gekocht, wat, zoals je schrijf, jullie je niet kunnen veroorloven.

Ik hoop dat het jullie smaakt!

Ik hoop ook dat er betere tijden voor jullie gaan komen

Groetjes

Uiteraard stond haar naam eronder en haar emailadres. Ik heb samen met mijn gezin de doos verder opengemakt en er zat echt van alles in. Van pepernoten tot soep, van douchecrème tot gevulde speculaas. Jullie kunnen je misschien een beetje voorstellen hoe wij híer weer door geraakt waren!!
Er was mij inderdaad eens gevraagd of mijn adres doorgegeven mocht worden n.a.v. het artikel en daar heb ik positief op gereageerd. Maar er nooit meer aan gedacht en dít toch zéker nooit verwacht. Wat een aangename verrassing!!! Wat doet het toch goed als mensen op deze manier aan je denken. Ze schrijven zelf in hun brief dat het een kleinigheid is, maar voor ons is dit een klein stukje hemel op aarde!!
Echt, ik was sprakeloos en er glinsterde een traan in mijn ooghoek.
Ik had haar emailadres, en heb haar gelukkig een bedankkaartje via kaartenhuis kunnen sturen. Wauw, dit was echt een dag met een gouden randje. Want dat gouden randje kwam over de dag heen, nadat deze ook was ingehakt door mijn eigen onzekerheid en lage zelfvertrouwen.

Volgende keer weer meer ... vind het niet passen als ik nu meerdere, andere dingen blog.
Ik wil dit geluksmoment graag even vasthouden!

Lfsssssss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten