Vergeet ME niet

vrijdag 23 november 2012

23 november 2012

Lieve bloglezers,

Vrijdag ... bijna weekend! En ik voel me absoluut niet lekker. De PEM duurt voort, pijn in de rug, maagzuur, kapotmoe, spier- en gewrichtspijn overal, concentratie slecht. Ach, het hoort er allemaal bij. En ik ben al zover dat ik niet dáár naar kijk, maar naar de positieve punten en lichtpuntjes in mijn leven. Heb ik veel meer aan. Word je rustiger van en kijk je ook anders naar je omgeving. En daardoor kijken zij weer anders naar jou. Maar ja, een confrontatie ligt dan zomaar om de hoek :( Gewoon omdat je elkaar even verkeerd begrijpt, of ik kan het niet verwerken door de uitputting.
Een gezin runnen met #ME is geen makkelijk opgave. Ik ben allang blij dat R veel van me over kan nemen. Maar dan voel je je half moeder :( Dan voel je je niet volledig. Ik had van de week ook een nachtmerrie dat ik in de situatie van mijn kinderen zat. Dat mijn moeder 23/7 op bed lag en ik er geen moer van snapte. Werd ook niet meer gezien als dochter, maar als moeder van mijn moeder......... *zucht*. Misschien daarom wel dat ik mezelf erg nutteloos voel op het ogenblik in mijn gezin. En mensen die nog dúrven beweren dat ik hier voor mijn lol lig, dat ik het wel makkelijk vind zo, dat ME niet bestaat, dat het allemaal niet zo ernstig is en ga zo maar door, ik geloof dat ik die mensen nooit meer zou willen zien of spreken. Ik heb er al een keuze door moeten maken, maar ik moet wel voor mezelf kiezen, want anders krijg ik nóg meer het gevoel dat ik niks waard ben. Dat ik alleen maar mijn hand ophoud om het geld erin te laten komen en dat ik respect moet hebben voor mensen die hard voor hun centen werken. Heel apart, maar dat heb ik óók gedaan, 22 jaar lang, en daarnaast ook nog eens roofbouw gepleegd op mijn lichaam. Het is niet IK die zegt, het gaat niet meer, maar mijn lichaam. Alleen doet het verdraaid veel zeer als je op die manier benaderd wordt. Dit moest er weer even uit, want sommige dingen blijven hoog zitten en doen me verschrikkelijk veel pijn.

Gelukkig kan ik jullie afleiden van mij en mijn verhaal, door jullie onderstaande video te laten zien. Dr. de Meirleir heeft het over ME en slaapproblematiek. Hoe bekend klinkt dat ook weer. Mijn slaap is ook "stuk". Ik kan geen normale nacht meer draaien.


Dit was het voor deze dag, ik ga wel kijken hoe ik die doorkom met vanmiddag om 16u ook nog een belangrijk gesprek met de psycholoog van H.

Lfssssssss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten