Vergeet ME niet

dinsdag 6 november 2012

6 november 2012

Lieve bloglezers,

Een paar dagen verder.
Gisteren naar de chirurg geweest. De pijn komt dus van ontstoken litteken/vetweefsel. Heel lastig, maar niks aan te doen vlgs hem. Opereren om het te verwijderen is een optie, maar dan zijn we terug bij af. Dus afwachten en rustig laten genezen. Maar wie ME een beetje kent, weet dat alles ontsteekt wat vreemd is en je lichaam blijft tegen de ontsteking vechten. Dus toch gistermiddag teruggebeld of het geen optie was om een AB kuur te starten. Moest ik vandaag voor terugbellen, want de chirurg was inmiddels van de poli af. Vandaag dus contact gehad en eerst was het nee, dat is niet nodig, het is maar litteken/vetweefsel. Daar reageerde ik dus op met, ik had rond de operatie al langer AB moeten hebben met de combinatie met ME en ik heb geen zin in nog een half jaar pijn. Daar zit ik niet op te wachten. Assistente weer vragen en oh ja, dan moest ik er toch maar wel een kuur voor hebben. Recept gefaxt en heb dus nu een kuur voor 10 dgn flucloxacilline 500 3dd 1caps.
Vanmorgen met J naar de gezichtsbehandeling geweest voor chronisch zieken op het Alfacollege in Groningen Stad. Dat was echt super. Maskers, epileren van de wenkbrauwen en massage. Top georganiseerd en hartstikke super. Voelde echt als een verwen ochtendje. Ben nu wel kapot, J had vanmorgen gelukkig gereden, dat kan ik dus gewoon niet meer. Maar J rijdt graag, dus voor haar geen probleem. Ben nu wel extra moe, maar het was het wel waard. Ik hou deze site dus vanaf nu regelmatig in de gaten!
http://www.grenzeloosonbeperkt.nl/
Re is hier nog en moet vanavond weer ri het Westen. Morgen weer aan de slag. J. is inmiddels naar Limburg, daar komt ze rond half zeven, kwart voor zeven aan. Ze slaapt twee nachtjes bij een vriendin. Het was super om vanmorgen even een moeder-dochter moment te hebben. H. is gewoon naar school geweest en ik ben trots op hem. Hij is gisteren naar de HA geweest, heeft nu al ruim een jaar last van zijn re.lies en er is besloten dat hij 20 nov een echo van de lies krijgt in het ZH. Daarna horen we via de HA de uitslag. Hoop aan de ene kant dat er niks gevonden wordt, maar aan de andere kant is die pijn natuurlijk ook niet heel prettig, dat die elke keer terugkomt. Met name ook bij voetbal heeft hij er last van. Mag dan ook niet voetballen tot de uitslag van de echo bekend is.
Morgen de hh hulp weer in huis. Heerlijk alles dan weer lekker schoon. Verder staat er deze week voor mij volgens mij niks meer in de agenda. R. moet nog wel donderdag naar de internist voor controle. En donderdagavond kom J. dan ook weer thuis.

Volgende keer weer meer.

Lfssssssssss


► hopelijk wordt Obama herkozen in Amerika, zodat de onderzoeken naar ME door kunnen gaan en het middel Ampligen over niet al te lange tijd in NL ook verkrijgbaar gaat worden, zodat we weer meer hoop hebben op een klein stukje van ons oude leven terug. We blijven hoop houden. 
#chronisch positief

Geen opmerkingen:

Een reactie posten