Vergeet ME niet

dinsdag 20 november 2012

20 november 2012


Lieve bloglezers,

Vandaag voor het eerst het gevoel dat ik weer uit deze inzakker begin te klimmen. Ben er nog lang niet, maar volgens mij kom ik er ook niet meer voor de volle 100%, dus ben ik blij met elke kleine verbetering.
Heb dagelijks ook de ondersteuning van mijn lieve MEdelotgenoten, en dat maakt de dagen makkelijker en beter begaanbaar. Je kan delen, hebt aan een half woord genoeg en maakt samen weer een nieuw plan om ME in de publiciteit te krijgen. Ditmaal proberen we bij het programma Langs de Leeuw te komen, aankomende uitzending gaat het over "Ribbons" en wij hebben uiteraard ons eigen donkerblauwe lintje voor ME. Het zal me benieuwen of het gaat lukken. Ik hoop het, want dan kan ook het verhaal over onze lieve D verteld worden, bij wie borstkanker over het hoofd is gezien, omdat ze ME heeft en de arts alle klachten over één kam scheerde. Triest, maar wel de harde waarheid. Nu is het ver uitgezaaid :((. Deze verhalen mogen gewoon niet in de doofpot gestopt worden, maar mogen naar buiten komen! Laat mensen het maar horen en laat artsen en politici zich maar eens achter de oren krabben, dat deze dingen mogelijk zijn in onze zo goed verzorgde "zorgstaat" hier in NL!!!

Ik weet dat je het zo niet kan lezen, je kan het wel aanklikken, dan is het zichtbaar en te lezen.

Vanmorgen is R met H naar het ziekenhuis geweest, aangezien hij al zeker ruim een jaar last heeft van zijn re.lies. Pijn, soms meer soms minder. Al wel 2x naar de huisarts mee geweest, maar aangezien H wel vaker sportblessures heeft, werd er niet meteen groots aan de bel getrokken. Nu dan toch maar een echo laten maken. En binnen een minuut zag deze radioloog / dokter al wat het probleem was en waar de pijn vandaan komt. Een liesbreuk. Gelukkig is het nu geconstateerd, volgend jaar wil H graag naar de opleiding Sport en Bewegen en dan kan hij het helemaal niet gebruiken. Dan dus maar een operatie. Ben ik het niet, is H het wel ;) Ze verdienen in de zorg in ieder geval genoeg aan ons gezin.
Bij mij gaat het met de kuur en de rugpijn steeds beter. Ik heb de verlengde kuur nu nog 6 dagen en dan hoop ik ook van het ontstoken littekenweefsel af te zijn van de hernia operatie begin van dit jaar. Morfine heb ik afgebouwd naar mijn normale dosis. En ik ben er best heel erg tevreden over! Soms extra paracetamol, maar ik mag niet klagen. Ik hoop binnenkort dus ook weer wat meer te kunnen doen, hoewel ik altijd rekening moet houden met de spierzwakte die ik heb door de ME. 

Nou tot zover maar even..........
Volgende keer weer meer.

Lfsssss




Geen opmerkingen:

Een reactie posten