Vergeet ME niet

zaterdag 22 juni 2013

22 juni 2013

Lieve bloglezers,

De kuur doet nog steeds goed zijn/haar werk voor mijn rugpijn, dus ik heb flink zitten twijfelen of ik wel naar de pijnpoli zou gaan. Ik zag daar best tegenop, want wat konden ze daar dan voor me doen. Maar op aandringen van twee lieverds, heb ik toch de beslissing gemaakt om wel heen te gaan. En dat was dus toch níet helemaal voor niks.
Het is mijn linker SI gewricht die is aangedaan door de spieren die door de ME gewoon zwak en pijnlijk zijn in combinatie met een nasleep van de hernia-operatie vorig jaar. 2 Juli moet ik om 8.15u terug zijn en dan gaan ze cortisonen met verdoving op 6 à 7 plekken, prikken langs het SI gewricht, via verhitting een blok leggen en zo zorgen dat de ontstekingsremmers daar hun werk goed kunnen doen. Behandeling zelf duurt +/- half uur en daarna moet ik nog twee uur minimaal blijven ter controle.
Omdat het met ME te maken heeft kan het zijn dat ik vaker terug moet voor behandeling. Deze anesthesist kende de afkorting ME in eerste instantie niet, maar toen ik het volledig uitsprak, wist hij meteen wat het inhield.  Kuur voortzetten, zeker nu ik ook geholpen word, en daarna het altijd ontstekingsgevoelig kan zijn. Met kuur zal dat tegengegaan worden. Assistente van de HA heeft nu nog voor anderhalve maand de kuur verlengd. Dan heb ik de 100 dagen kuur gehad.
Medicatie nog even niet veranderen, anesthesist wil eerst weten of deze behandelingen gaan helpen.
Het zoveelste naast "gewoon" #ME. Word er soms heel verdrietig van, want ik vind dat #ME mijn leven wel voldoende heeft ontwricht. Maar alles wát ik krijg, is ook ten gevolge ván #ME. Dus ik kan wel gaan klagen, maar het heeft allemaal geen zin. Het is zoals het is, ik zie er als een blok tegenop, ook 2 juli weer, maar ik laat het maar over me heenkomen.

Daarna heb ik twee zware dagen gehad en ook vandaag ben ik er nog niet helemaal bij. Kan het allemaal op dit moment niet verwerken en op een rijtje krijgen (brainfog), maar de rust komt wel weer terug ergens in de loop van de aankomende weken en dan komt het wel weer goed.

Lfssssss



~X~X~X~



Geen opmerkingen:

Een reactie posten