Vergeet ME niet

vrijdag 21 september 2012

21 september 2012

Lieve bloglezers,

De herfst heeft zijn intrede gedaan. Het wordt weer kouder, winderig, regenachtig. Maar ik ben ervan overtuigd dat ook de herfst nog mooie momenten zal brengen. Zon, beetje warmte. Ondanks alles hou ik wel van het weer in Nederland. Ik kan alleen steeds slechter tegen een hogere luchtvochtigheid. Dan word ik kortademig, benauwd. Heel apart, heb dat nooit gehad. Maar zo kom je elke dag weer wat tegen.

Mijn bioritme is ook onderhevig aan #ME. Afgelopen weken kan ik de slaap niet echt te pakken krijgen. Ik slaap pas tegen de ochtenduren. En ja, ik ga op tijd naar bed. Ik heb daardoor de ochtenduren weer nodig om door te slapen. En dan maak ik aardige middagen en avonden. Ik zorg ervoor dat de prikkels 's avonds niet overladen zijn, en doe de laptop ook op tijd uit. Voorheen zat ik tot vrij laat achter de lap, maar tegenwoordig kies ik voor de tv en gluur ik via mijn mobiel nog even op FB of twitter.Verder doe ik spelletjes op mijn mobiel of ik lees lekker wat uit een tijdschrift. Rust genoeg in de avonduren zou je zeggen. Maar de slaap komt dus pas tegen de ochtenduren. Bizar. Maar alles went ooit. Dus ook dit ritme, zolang als dat de slaap zolang wegblijft. Ik baal op zich wel dat ik de ochtenden aan me voorbij moet laten gaan, maar zolang ik daarmee een ritme heb, waar ik me redelijk mee de dag door kan halen ...

En weet je dat ik me schuldig voel door dit hele andere ritme, wat mij schijnbaar op dit moment goed lijkt te doen.
Weet je wat moeilijk is? Voor jezelf kiezen ... Terwijl je zo graag iedereen blij wil maken en zo blij bent als er iemand komt... Mijn ochtenden zijn slaapuren, omdat ik de nacht zo slecht doorkom de laatste weken. Maar het is écht niet makkelijk om dan te moeten zeggen ... kom maar in de middag :((
Ik hoop dat ik er niet minder door word gewaardeerd, door voor mezelf te kiezen ... het is ook niet dat ik iets niet wil, maar ik red de ochtenden momenteel niet :((
Het moeilijkste wat er is: je niet schuldig voelen als je eerlijk bent en voor jezelf kiest ......pfffffffff aan mij niet besteedt.

Volgende keer meer.

Lfsssssss








Geen opmerkingen:

Een reactie posten