Vergeet ME niet

woensdag 12 september 2012

12 september 2012

Lieve bloglezers,

Stemmen. De crash in de regering noopt ons om vandaag weer onze stem uit te brengen. En maar hopen dat beloftes waar gemaakt worden. Maar eerst maar hopen dat het linkse blok wat meer inspraak zal kunnen krijgen. Hoor nog veel te veel mensen die stemmen voor de VVD. In mijn gevoel, mijn opinie en wat ik heb gehoord in alle debatten ... zal als het rechtse blok meer inspraak houdt, de zwakkere in de samenleving moeten gaan boeten en gaan betalen. Gaan de chronisch zieken betalen voor hun ziekte (alsof we ervoor hebben gekozen!), gaan ouderen de rekening betalen (zoals mijn 80 jarige moeder) en volgens de "leider" van de VVD bestaat armoede niet in Nederland. Ik kan me kwaad maken om deze over het paard getilde, enorme arrogante, schijnheil. Het spijt me voor mensen die VVD stemmen, maar kom bij mij niet zeuren als het straks niet loopt zoals je gehoopt zou hebben!!! Je hebt me al laten barsten door het rechtse blok te steunen, dus kom niet bij me met je zielige verhalen.
Ik ga wel stemmen. Ik zal geen verloren stem in de prullenbak gooien. Ik wil graag dat het linkse blok wat meer stemmen en steun krijgt. #SP kan rekenen op mijn stem en ik wéét op heel veel van mijn MEdelotgenoten. Want dat is een partij die nog naar de mensen kijkt, ipv alleen naar de cijfers. En wil je geen #SP steunen, geef dan je stem aan de nieuwkomer Samsom. Steun dan de PvdA om in ieder geval de grootste van het land te worden. Laat het niet gebeuren dat Rutte dat wederom voor elkaar krijgt. Want hij is geen MP voor jou of mij, maar alleen om te kunnen pronken: ik ben MP. In mijn functie als MP. En jou en mij laat hij stikken. Door hem moet ik mijn hand ophouden bij lieve mensen om de maanden door te komen. Moet ik naar de voedselbank. En is de armoede en de werkloosheid nog nooit zo groot geweest. Maar daar kijkt hij niet naar. Mensen interesseren hem niet. Alleen zijn eigen status en de cijfers.
Genoeg maar over de verkiezingen. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe het gaat verlopen vandaag. Wij gaan stemmen als J thuiskomt van stage, die mag voor het eerst ook haar stem uitbrengen. En ik ben trots op mijn dochter, want ze heeft debatten gevolgd, ze heeft haar éigen keus gemaakt. Ze zal niet, zoals veel van haar leeftijdsgenoten, achter haar ouders aanhobbelen om hetzelfde te stemmen. Nee, J kiest bewust en brengt haar eigen stem uit.

Als je nu verder leest, heb je interesse in een mens die chronisch ziek is en in armoede leeft. Dus stem je VVD zal je daar geen interesse in hebben.
Met mij gaat het met ups en downs, maar ik heb een klein beetje het gevoel weer uit het enorme diepe dal te klimmen van de giga PEM. Ik kan weer lachen, praten, een poos wakker zijn, blij zijn. En je wordt toch ook blij als je van je zoon een super lieve tekst op twitter ziet langskomen:
"Ik ben trots op mijn vader en moeder, dat ze mij op de wereld hebben gezet, dat ze zo goed voor me hebben gezorgd, ik hou van jullie. #xmz"
Maar het gaat dus de goede kant op, gelukkig. Heb nog wel mijn rust nodig, dus vanmiddag ga ik even op een tukkie. Anders red ik de dag niet. Vanmorgen op tijd wakker #8uur.

Tot de volgende keer maar weer en volg je hart bij het stemmen >> die zit ook links!

Lfssss



2 opmerkingen: