Vergeet ME niet

vrijdag 27 april 2012

27 april 2012

Vrijdag alweer ... worden om half negen wakker gemaakt. Heb op mijn nieuwe bed geslapen (foto volgt nog, maar is nog niet helemaal af), beviel prima. Goed geslapen met de meds tenminste. Wakker geworden met niet zoveel pijn, wel moe, maar ja dat went toch nooit volgens mij.

H is dan al naar school, in de allervroegte heeft ie mij al gedag gezegd en is ie met de fiets vertrokken ri trein. Dus die is alweer naar school. Later op de dag zag ik een foto van hem, die plaats ik hieronder, dat ie de slang vast had van zijn mentor. Wauw. Dat zou hij dus vroeger never gedurfd hebben! #trotse moeder.
Klasgenootje had gevraagd of mentor die mee wilde nemen. Leuk!

S en R zijn naar het werk gegaan en J was nog tot kwart voor twaalf thuis.
Daarna was ik alleen. Heerlijk even de ogen dicht, dacht ik ... maar mijn lichaam dacht haha dus niet >>> pijn. Dus na een klein uurtje pc weer aangezet.
Toch bizar dat je met uitputting gewoon niet kan slapen. Vreemd symptoom van #ME. Je zou toch denken dat je kan slapen op die momenten. Maar dat is dus het bizarre, je gedachten zijn druk, benen onrustig en pijnlijk, mijn schouder is ook weer behoorlijk aan het etteren. Vreemd.
Ook keelpijn komt in de loop van de middag opzetten. Ach, c'est ca.
We hebben dit weekend gezellig visite! Heerlijk om je beste maatje weer om je heen te hebben #waardevol. Heb ik gemist. Voelt weer goed.
H is rond half vier thuis en heeft daarna 2 uur gewandeld met de honden. Die zullen vanavond wel rustig zijn.

S heeft de spullen van de voedselbank opgehaald en is ook inmiddels thuis. R zal nog wel even duren. En J is shoppen in Hoofddorp, dus wanneer zij terugkomt, we wachten het af.

Vanavond voetballen kijken, het seizoen is wel over voor de FC, maar we blijven trouw kijken. Ben benieuwd of ze kunnen winnen met het samengestelde team.

Straks eten, moet maar. Heb geen echt honger, meer wat misselijk. Ook een symptoom van #ME? Weet ik eigenlijk niet, door de vermoeidheid misschien. Pffff Gewoon echt #moe. En herkennen jullie dat dat ik dat dus eigenlijk niet wil? Ik wil niet moe zijn #opstandig.

De waarom vraag gaat ook vaak door mijn hoofd. Maar niet klagen >> dragen. En zo probeer ik de dagen zo positief mogelijk door te komen.

Morgen meer
Lfs


4 opmerkingen:

  1. mooi geschreven hoor Marjan. Het is zo vervelend wat je mee moet maken. Ik wilde dat ik je wat energie kon geven maar helaas. Je doet het fantastisch allemaal.!! je bent een kanjer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Gitte, wat lief dat je reageert. Je geeft me genoeg energie door je eigen verhalen en je steun. Liefs en dikke kus xxx Mar

      Verwijderen
  2. Lieve Mar,

    Heb je rivotril wel eens geprobeert voor je onrustige benen snachts? Ik heb dat spul en dat helpt goed Kenny de M schrijft dat ook voor,maar je kan het ook gewoon aan je huisarts vragen ze gebruiken het ook voor slaap problemen 2 vliegen in 1 klap,het proberen waard misschien?!
    Hier ook totaal uitgeput 2 dozen ingepakt ipv 1 drijfnat van het zweet en de rest van de dag broerd en ziek,maar morgen weer een nieuwe dag:-)
    Nou Mar ik hoop voor jou een rustige nacht en dat je toch een beetje slaap kan pakken Liefs Wim XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Wim,

      Ik had een tijdje Inhibin, maar daar kreeg ik zo'n vieze bittere smaak van in mijn mond/keel. Ik weet niet of ik het naast andere meds mag gebruiken, maar wel de moeite waard.
      Hoeveel moeten jullie nog inpakken en wanneer is de verhuizing precies?
      Ik heb een aardige nacht gehad, liefs lieverd en rustig aan hoor, vandaag!!!
      Knuffel en liefs Mar XXX

      Verwijderen