Vergeet ME niet

dinsdag 24 april 2012

24 april 2012

Er werd mij vanmorgen koffie gebracht door S en het eerste wat ik vroeg, waarom word ik zo vroeg wakker gemaakt??? Ik was even de weg kwijt van dagen, en waarom ik eruit moest. Had diep en heel vast geslapen. Hele dag al hoofdpijn van dus. Bah. Maar goed, het was dus de bedoeling dat ik naar de KNO arts ging en die beste man verwachtte me al om 11 uur.
Dat was ook zo ja ... aankleden. Mean, wat een gedoe. Okee, je kan toch moeilijk in je pyjama naar een ZH, dus aankleden.
Op de weg naar de woonkamer een broodje gemaakt, want mijn meds neem je nou niet met liefde in op je nuchtere maag.
Okee, op naar mijn vriend de KNO. Omdat ik niet lang mag/kan zitten, mocht ik voor iedereen. #goed geregeld  Lucas ZH Winschoten. Het schijnt dus dat ik vorige week ofzo of die week daarvoor een dubbele oorontsteking heb gehad. Gemerkt? Nah, nee, nou ja, ik had vorige week de afspraak natuurlijk niet voor niks gemaakt, maar een dubbele oorontsteking wow okee. Die was dus wel weer op retour. KNO oren schoongemaakt (auchtzzzzzchh) en daarna nog de andere ingangen bekeken, de neus. Hmmm, wel aardig onrustig. Dus nu neusspray voor 3 wkn en als het dan nog niet over is terug. Hoofdpijn, en druk op de neus kan komen van een voorhoofdholte ontsteking, maar we gaan niet op de zaken vooruit lopen.

Goed, met een half uur, drie kwartier waren we weer thuis. En ik plof neer op het bed. En ik baal.
Niet van mijn oren, alles went en zeker als je regelmatig bij de KNO op visite gaat. Nee. Mijn rug ook niet, dat ging wonderbaarlijk best goed! Wel morfine gehad, okee. Maar weinig pijn.
Nee, ik baal, want ik ben uitgeput. Alle energie voor de dag is al bijna weg. Hmmm, en de helft moet nog beginnen.
Meer last dus van de verschijnselen van #ME, dan van de naweeën van de operatie hernia. Denk er eens over na als ik weer geïnstalleerd lig op bed, dat betekent dat ik nog maar eens met de HA in gesprek moet of revalidatie wel nut heeft. Kan me best aardig bewegen.
Vind ik dan hè.
Hoofdpijn, ogen zwaar, keelpijn, gewrichten zeuren wat, maar vooral uitputting. BAH. Het begint echt tot me door te dringen dat ik zeker huisgebonden ben, de wereld buiten was wel heel heftig voor mij :( en ik doe mijn ogen een uurtje dicht. Denk ik, even slapen.
Haha, denkt mijn lichaam, dat had je gedacht. Je luistert maar naar de geluiden om je heen en we houden je wel wakker verder. Prut. Vanmiddag komt huisbezoek van school van H. Had toch graag even een uurtje geslapen. Maar niet dus. #ME

Gesprek verliep op zich prima. Ik maak me nergens meer druk om. Het was grotendeels een uitleg over het halen van H's 4 certificaten dit jaar. En hoe en wanneer en waarom. H zit op speciaal onderwijs, en doet dit jaar staatsexamen in VMBO tl voor aardrijkskunde, natuurkunde, maatschappijleer en sector werkstuk. Vlg jaar de certificaten nederlands, engels, wiskunde en economie en dan heeft hij met die 8 certificaten zijn diploma VMBO tl eind schooljaar 2012-2013 op zak als het allemaal goed gaat. Duidelijkheid is voor autisten heel belangrijk.

Daarna 3 medicijndozen vullen, wekelijks terugkerend werkje. Gedachten? Nee, die heb ik er niet bij #ME en ik hoop dat het allemaal goed is gevuld. Ik hoor het wel, als iemand wat mist. Nee, het kan niet missen. Het is goed gegaan. Denk ik.

Meteen erna gegeten. Heb je dan geen trek in hoor, als je zo uitgeput bent. Maar ja, ach, je moet toch wat eten ......

Nu deze blog, H en R zijn bed halen in Groningen Stad. Slecht weer hier, maar dat redden ze samen wel. J is ook weer thuis, S is aan het werk (die heeft ipv een halfjaarcontract verlenging een jaarcontract gekregen gisteren #trotsophaar) en ik exhausted. Vriend zou stoffer en blik vast klaarleggen, je kan me opvegen #ME. Rustig verder dus vanavond, morgenochtend HH hulp en beginnen met ombouwen van de slaapkamers.

Morgen meer

Lfs


(de mannen onderweg naar Groningen Stad)

2 opmerkingen:

  1. Nou Mar dat was me het dagje wel,ja je bent zo een overduidelijke ME patient en zo herkenbaar,als je de naam Mar om zou ruilen voor Wim zou het verhaal ook kloppen,ja maar het enige waar we baad bij hebben is zo weinig mogenlijk doen,geen teveel prikkels,en vooral geen stress,maar ja naar welke planeet moeten we dan he?
    Mar we kunnen niet meer als ons best doen,en jij hebt zeker je best gedaan vandaag!!!
    Op de plaats en rust!! oftewel in je bed en iets ontspannends doen,of gewoon helemaal niks!
    Maar hoop wel dat je slaap vannacht,want anders moeten we de stofzuiger pakken ipv veger en blik! Lieverd je was weer een kanjer vandaag vanavond vrij af......!! Dag lieverd XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, de stofzuiger, die gaat morgen door het huis, als ik niet slapen kan (wat meer voorkomt dan zo'n diepe slaap) laat ik me opzuigen door de hh hulp hahaha. Dank je lieverd voor je lieve woorden!!!
    En we zullen elkaars leven maar niet omdraaien LOL daar schieten we niks mee op helaas :P
    Dag lieverd, morgen weer een blog. Denk ik XXX Vast wel, toch? jaaaa hahha xxx

    BeantwoordenVerwijderen