Vergeet ME niet

zondag 7 juli 2013

07 juli 2013


Lieve bloglezers,

Wat wordt Nederland eindelijk verwend met prachtig zomerweer!!! Voor mij is het buiten niet te doen, door hitte-intolerantie, maar ook door orthostatische intolerantie. Aan de andere kant geniet ik wel! Zonnescherm maakt het vrolijk en licht binnen en het raam open icm de achterdeur, maakt een heerlijk zwoel windje binnen, de geur en geluiden dringen tot mij door. Iedereen geniet van het mooie weer. Ik word daar blij van!

Afgelopen woensdag de pijnlijke behandeling gehad in het Refaja Ziekenhuis Stadskanaal op de pijnpoli. 7 naalden van ongeveer 10cm elk die zo'n 5 cm verdwenen in mijn huid, terwijl ik op mijn buik lag. De verdoving, daarna de controle in de diepte met 1volt, het inspuiten van de corteroïsiden en verdoving en als laatste de verhitting. Al met al duurde de behandeling een half uur, was pijnlijk, maar heb het goed doorstaan. We zijn alweer een aantal dagen verder, en ik gebruik de kortdurende morfine alleen nog voor de nacht. De langdurende morfine slik ik nog wel.

En paracetamol voor mijn buitengehoorgangontsteking. Die werd donderdag in het ZH in Winschoten ontdekt, nadat ik heel veel pijn aan het oor had. Het gaasje met de antibiotische zalf is inmiddels weer uit het oor. De pijn is stukken minder. Morgen even aankijken en eventueel de zalf gebruiken en anders nog even een paar dagen sofradexdruppels. Dan hebben we dat ook weer achter de rug.

Tot zover ik. Hieronder heb ik een filmpje geplaatst, waar Rob Wijbenga, voorzitter van de ME/cvs-vereniging o.a. vertelt over de zorg van 20 jaar voor zijn vrouw die uiteindelijk is gestorven aan #ME.

Laat mensen in hun waarde, laat hen leven hoe ze willen leven en maak je eigen leven waardevol om te leven!


Lfssssssss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten