Vergeet ME niet

zondag 8 december 2013

08 december 2013

Brief aan Edith Schippers


Beste Edith

Er was eens een eed
De eed van Hippocrates
We nemen even een gedeelte van deze eed erbij;

“Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hen een LEEFREGEL voorschrijven,
En nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik om IEMAND te gerieven een dodelijk middel voorschrijven,
of een RAAD geven,die als hij word opgevolgd de dood tot gevolg heeft."

U zou graag willen dat artsen een vergoeding krijgen als ze mét de patiënt besluiten om niet verder te behandelen, of te starten met een nieuwe behandeling.

Verder vind u dat artsen een terminale patiënt moeten inlichten over de zin of onzin van een behandeling .

Artsen zijn geneigd om alle mogelijke behandelingen te benutten en zo te proberen een patiënt in leven te houden.
Zoals het hoort als u het mij vraagt.

Zo vind ik ook dat een beslissing om niet verder te gaan met een behandeling TEN ALLE TIJDEN bij de patiënt hoort te liggen
En NOOIT EN TE NIMMER beïnvloed mag worden door een arts, en al helemaal niet om dat daar een eventuele vergoeding tegenover zou staan

Ik snap dat er bezuinigd moet worden.
De ziekenhuiszorg kost ons jaarlijks zo’n 20 miljard.
Uw maatregel zou een financieel verstandige zet zijn, denkt u.

Ik vind deze maatregel doodeng!
Wat u doet is een prijskaartje aan een mensenleven hangen!

Er gaat per jaar steeds meer zorggeld op aan bureaucratie, doe daar maar wat aan
Als mensen om wat voor reden dan ook besluiten tot het stoppen van een behandeling moet dat hún keuze zijn >> niet die van U!

Een boze burger!!!

©channeke72



Geen opmerkingen:

Een reactie posten