Vergeet ME niet

zaterdag 5 oktober 2013

5 oktober

Iets met ongeloof, besef...
Sinds mijn hernia operatie en daarvoor had ik al helse rugpijn. Ik ben zelfs terug geweest voor een nieuwe MRI scan, maar daarop was geen hernia meer aantoonbaar. De pijn werd hels. Kon vaak niet slapen, of werd wakker van de pijn. Doorgestuurd naar de pijnpoli, die mijn SI gewrichten ontstoken aantroffen. Daar ben ik aan de linker kant behandeld met prikken, hitte en ontstekingsremmers.
Het hielp een week en toen was het terug. De helse pijn dus. Bedgebonden, kleine stukjes lopen, niet kunnen zitten. Ik was blij dat de 3 maanden om waren en ik terug kon naar de pijn poli. Zitten was een hel geworden. Ik kón niet meer.
Eenmaal binnen bij de anesthesioloog ben ik nogmaals onderzocht. Conclusie: mijn grote rugspier is van beton. Die trekt aan alle zenuwpunten van mijn ruggengraat/wervelkolom. Oplossing: langdurig behandeling manueel therapeut.
En toen was het stil...........
Want ik ben niet verzekerd voor deze uitbreidingen. En toen zei de anesthesioloog niks meer. Afscheid genomen. En buiten ons plan bedacht. Huisarts inschakelen en ik heb een huis-ontspanningsmasseur, dus waarom die niet vragen. Gisteren medicijnen gehad van de huisarts, die het alleen maar begrijpelijk vond dat je voor deze dingen niet verzekerd kunt zijn in onze situatie (in vele situaties trouwens hoor) en hij wil graag samen met mijn bedachte therapie (gecertificeerd, dus... geen probleem zelfs) dit proberen en na afloop van de medicatie even overleg over voortzetting van de medicatie en hoelang nog te behandelen.
Lang leve mijn HA. Sinds de medicatie dragelijke pijn, en zelfs afgelopen nacht niet wakker geworden van de pijn.
Besef dat dit waarschijnlijk de weg is die we moeten bewandelen om weer in "beweging" te komen. Want altijd maar liggen is ook funest voor je rug. Maar ik kón niet meer. Vóórdat de HA zich er daadwerkelijk mee bemoeide omdat de anesthesioloog ons min of meer in de kou liet staan.
Ik ben wel sceptisch, eerst een week aankijken en dan praten we verder, maar het goede begin is het halve werk. Ben benieuwd naar morgen. Behandeling 1. Naast de medicatie.


Lfsssss

Amazement in my life!!! Feels good...

1 opmerking: