Vergeet ME niet

maandag 14 april 2014

Veranderd

En wat een energie kost dat! Kost me zoveel energie, dat mijn lichaam weer ontstekingen ontwikkelde. En niet op één plek, nee op meerdere plekken. De huisarts bellen doe ik niet snel, en dat weet hij ook. Maar afgelopen vrijdag kwam hij toch op huisbezoek. Voor al die ontstekingen een kuur van 3 dagen, die 10 dagen in je lichaam actief is, plus 5 dagen prednison. Alles zat vast in al mijn holten, voorhoofd, bijholte.... oren beiden ontstoken, keel onrustig, opgeblazen gezicht.......
Met andere woorden, alle veranderingen bij elkaar waren prima te doen, dacht ik. Maar mijn lichaam dacht daar dus anders over. Dus nu is mijn lichaam in retraite en zal ik zelf toch echt voor rust moeten zorgen.
Maar afgelopen zaterdag dacht ik er anders over en ben ik toch heerlijk bij mijn dochter geweest, ik wilde toch beslist haar kamer zien. Vanaf gister probeer ik de rust inderdaad in ere te houden, en mijn lichaam de kans te geven om te herstellen zoveel mogelijk, zodat de kuren hun werk kunnen doen en ik niet een herhaling van kuren moet, wat me ook niet vreemd is ;-))

Beide kinderen zijn dus nu officieel uit huis. Het is vreemd, maar het is oké. Ik wen er wel aan. Als ouders heb je kinderen te leen, ze maken nu eigen keuzes, kiezen zelf hun weg en hun pad en wij kunnen alleen advies geven en raad als ze daar om vragen.
Maar ik heb alle vertrouwen in ze allebei! Trots op hen en ze gaan het allebei redden. Hou van mijn beide kinderen, mega zielsveel!!! ♥♥♥

LOSLATEN

Om los te laten is liefde nodig.
Loslaten betekent niet dat het me niets meer uitmaakt,
Het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan oplossen of doen.
Loslaten betekent niet dat ik ‘m smeer,
Het is het besef dat ik de ander ruimte geef,
Loslaten is niet het onmogelijk maken,
Maar het toestaan om te leren van menselijke consequenties,
Loslaten is machteloosheid toegeven,
Hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in handen heb,

Loslaten is niet proberen om een ander te veranderen of de schuld te geven,
Het is jezelf zo goed mogelijk maken,
Loslaten is niet zorgen voor maar geven om,
Loslaten is niet oordelen maar de ander toe te staan mens te zijn,
Loslaten is niet in het middelpunt staan en alles beheersen,
Maar het anderen mogelijk maken hun eigen lot te bepalen,
Loslaten is niet anderen tegen zichzelf beschermen,
Het is de ander toestaan de werkelijkheid onder ogen te zien,
Loslaten is niet ontkennen maar accepteren,
Loslaten is niet alles naar mijn hand zetten maar elke dag nemen zoals die komt,
En er mezelf gelukkig mee prijzen,
Loslaten is niet anderen kritiseren of regulieren,
Maar te worden wat ik droom te zijn,

Loslaten is niet spijt hebben van het verleden,
Maar groeien en leven voor de toekomst,

Loslaten is minder vrezen en meer beminnen.

Nelson Mandela



Geen opmerkingen:

Een reactie posten