Vergeet ME niet

dinsdag 12 februari 2013

12 februari 2013

Hallo bloglezers!

De tweede rotnacht achter de rug :( Slapen is echt een groot probleem de afgelopen nachten. Veel pijn, maar ook veel zorgen. Zorgen over hoe ik mijn gezin deze maand weer met een beetje eten door kan halen. We hebben gewoon een week over, ipv geld over. Van geld word je niet gelukkig, maar het is toch noodzakelijk om het te hebben om eten te kopen. Voor je gezin. Om overeind te blijven. Onvoorstelbaar hoe het kan lopen. Onder het minimum een uitkering krijgen en geen instantie die het aanvult. UWV stuurt me naar de gemeente, en de gemeente stuurt me doodleuk weer terug. De enige die ons wil bijstaan is de voedselbank, waar R nu heengaat. Extra, want op vrijdag hebben we normaal de ophaaldag. #hulde!!! Werkelijk waar, het is niet te geloven in deze stomme rotwereld, waarin de Tweede Kamer nog durft te klagen met hun inkomen van 7300 euro per maand!!! Want ze moeten 170 euro inleveren! Ze mogen ruilen met mijn gezin hoor. Dan krijgen ze 1049 euro per maand waar ze alles voor moeten doen!!! Pfffft.
Sorry, maar dit moest ook even op mijn blog. Gewoon omdat ik vind, dat sinds ik ziek ben, sinds ze de PGB van mijn zoon hebben afgepakt, wij in een situatie zijn belandt, die we niet verdienen. Want mijn partner krijgt geen uitkering meer, zelf ontslag genomen, betekent je leven lang op de blaren zitten. En werken wil hij best, maar hij kan niet meer (zwaar hart- en vaatpatiƩnt) Steeds bij je moeder moeten aankloppen kan ook niet. Zij heeft het ook niet breed. Gelukkig hebben we een super lieve eigenaresse van de voedselbank die R extra laat komen. Maar vertel mij niet, wat zelfs familie van mij beweert, dat armoede niet bestaat!!!
Het gaat dus niet zo heel lekker hier. Als ik niet helemaal mezelf ben, sorry, dan weten jullie waar het door komt. Ik doe mijn best om #chronisch positief te blijven, maar dat is verdomd moeilijk met zo weinig inkomen. Eindelijk is de huurtoeslag toegekend. Dat is een klein lichtpuntje. En dan maar hopen dat we niet teveel krijgen, want dan  moet je weer terug betalen. Maar wat is veel. Als je slechts 124 euro per maand overhoudt om van te eten en te drinken?

Sorry voor mijn klaagzang vandaag....maar je hoeft het niet te lezen, het is voor mij mijn dagboek om mijn frustratie te uiten. Dit is de link waar in dus inderdaad pisLINK van werd vanmorgen:
http://nos.nl/artikel/448480-armoede-in-nederland-blijft-stijgen.html

Lfssssssss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten