Vergeet ME niet

zondag 10 februari 2013

10 februari 2013

Hallo bloglezers,

En zo gaan er dan weer 5 dagen overheen. Nu weet ik ook weer waarom ik vroeger het nooit kon volhouden om een dagboek te schrijven. Maar ik dacht dat je dan elke dag moest schrijven. Gelukkig is die gedachte wel weg en kan ik schrijven wanneer ik daar tijd, zin of een aanleiding voor heb.
Tussentijds ben ik weer voor de kanteltafeltest naar Dr. Visser geweest. Alle gegevens gaat hij nu verzamelen die hij van mij heeft, en 14 febr heb ik een belafspraak en dan hoor ik hoe of wat verder. Carnitene wel al verhoogd naar 2xdgs 4 tbl. Ook J is geweest en zij is ook blij met een arts die haar klachten niet afdoet met als het tussen de oren zou zitten. Hij was erg serieus en heeft een heel aantal onderzoeken voor haar gepland. Het was donderdag een lange dag. Vrijdag had ik nog niet zo'n last van een terugslag, op veel verzuring en pijn na. Maar dat kan ook komen door de wereldreis naar A'dam en terug. We rijden op zo'n dag toch gauw 500km. Dit keer heeft J gereden, maar als zij testen heeft of onderzoeken, zal ze de reis niet redden door vermoeidheid en verzuring. Dus dan nemen we R mee als chauffeur.

Gisteren heb ik het volgende op mijn FB gezet, en omdat ik weet dat iedereen hier meeleest, denk ik dat het goed is als ik het hier ook neerzet.

"Soms moet je van iemand afscheid nemen om te voorkomen dat je afscheid van jezelf moet nemen!"
En zo was het met mijn FB-broer... helaas. Maar de keuzes die je soms maakt zijn niet makkelijk.
Dit moest ik toch even kwijt. Ik kan namelijk niet mijn zoon laten vallen voor een vriendschap. Dat doe ik niet. Daar ben ik teveel gewoon moeder voor. Jammergenoeg ben ik daarna in een kwaad daglicht gesteld en dat doet zeer. Ik ben er overheen gestapt en verder gegaan. Maar eerlijk was en is het niet. Het maakte het ook niet makkelijker, maar ik moet verder. Met mensen die in me geloven, me vertrouwen en weten dat ik opvoeding combineer met vriendschappen. ♥ ♥ ♥
"in tranen geschreven" ... XXX
wat stabiel leek
werd chaos
nu wordt wat chaos leek
weer stabiel.

Verder ook leuk nieuws! H heeft gisteren voor het eerst een proefles gehad autorijden! Het was een leuke aanbieding destijds 2 uur rijden voor de prijs van 1 uur. Het was ook een goede test, om te kijken of hij het zou aankunnen in combinatie met het Syndroom van Gilles de la Tourette. De instructeur kwam enthousiast terug. Het ging hartstikke goed! Zó trots op mijn kanjer! Hij mag nu van ons van de laatste kinderbijslagen zijn rijbewijs B gaan halen. Het enige is, dat H wel ivm de medicijnen voor zijn GTS en PDD/NOS, een medische keuring moet ondergaan en daar een bewijs van hebben. Hij zag totaal geen problemen, dus dat komt goed! H zelf vond het ook heel gaaf om te doen, en zelfs wat onwerkelijk dat hij na ál die jaren dat hij al auto wil rijden (hihihi) achter het stuur had gezeten. Hij was trots op zichzelf, en dát is ook héél belangrijk natuurlijk!!!

Vandaag is mijn liefste maatje jarig! Zo heerlijk dat ik zijn 47e verjaardag tot een mooie dag mag maken :) R en ik hebben hem verwend met een kleinigheidje via de post, gelukkig is dat gisteren aangekomen!! Ik hoop dat hij zich écht jarig mag voelen vandaag! Hij heeft een enorme zware periode achter de rug en voor de boeg, dus vandaag alleen maar genieten voor hem hoop ik!

Morgen zou mijn vader jarig zijn geweest. Samen met mijn moeder besloten dat we zijn verjaardag niet meer vieren, maar wel zijn geboortedag. Die was 11 februari 1934. Wat zou ik hem nog graag een knuffel geven en hem willen horen zeggen: het komt goed, Jonkie...♥♥♥
Maar dat is niet meer mogelijk, toch voelt hij heel dichtbij...en op zulke dagen dan ook zo ver weg. Maar ik wéét dat hij bij ons is!!! Hou van je, papa*!!!

Ik denk dat ik het hier maar bij laat voor deze keer. Ik heb sinds gisteren wel de terugslag van afgelopen donderdag, maar dat laat ik over me heen komen. Vannacht bijvoorbeeld ontzéttend slecht geslapen, maar dat halen we misschien vanmiddag wel weer in met een tukkie. Wie zal het zeggen.

Lfsssssssssss

Ik sluit af met een trailer van the Voices from the Shadow. Een documentaire over ME, die je kunt bestellen. Ik hoop dat mijn bloglezers 5 minuutjes van hun tijd willen nemen om dit te zien en te willen verspreiden! En ik hoop dat ik snel de €24 heb, zodat ik de drie dvd's die ik heb besteld toegestuurd kan krijgen.


Voor Nederland kunt u per mail bestellen:
via contact@me-cvsvereniging.nl
per post via ME/cvs Vereniging 4e Hambaken 89 5231 TX Den Bosch
of telefonisch via 073 6425864








Geen opmerkingen:

Een reactie posten