Vergeet ME niet

dinsdag 5 februari 2013

05 februari 2013

Hallo bloglezers,

Na een enerverende, drukke, emotionele rollercoaster gisteren, vandaag rust zoeken en vinden. De zon schijnt regelmatig, het verwarmt mijn hart en mijn ziel. Na weer een emotionele reis, zei iemand: "ik doe wat ik denk dat goed voor me is". En dat is precies mijn levenswijze. Het pakt samen hoe ik nu mijn Leven zie en leef. Anderen mogen een mening hebben. Luisteren naar elkaar is in deze tijd enorm moeilijk geworden. Het wordt vaak overstemd door meningen die gevormd worden door wat gezien, gehoord en gezegd is. Levensstijlen hoeven niet veranderd te worden, begrip en "Leven en laten Leven" zou bij een ieder op zijn plaats zijn. Mij geeft het in ieder geval heel veel rust. Of het nu mensen zijn die dichtbij me staan, of juist iets verder weg, ik moet me niet meer druk  maken over wat "men" vindt. Ieder zoekt zijn eigen weg in dit Leven en als men bovenstaande volgt, komen we allemaal verder. De trein van je Leven rijdt verder. Soms stappen er mensen in, stappen er ook weer mensen uit, sommigen blijven je leven lang in je trein en anderen redden het niet tot het Eind. Het heeft altijd een reden, en die reden hoef je niet altijd te weten. Te weten dat het zo is, omdat wegen splitsen, door andere Levensstijlen, andere meningen of ideeën, het is goed zoals het is.

Vandaag een rustige dag. Geen planning op het program. Net even fijn mijn moeder gesproken via Skype. Mijn zus dankbaar dat ze dit voor ons, mijn moeder en mij, heeft verzorgd. Het is nu een stuk makkelijker, en zo spreek ik haar ook vaker. Zie ik haar ook vaker. Ze is mijn motor in het Leven. Dat was ze samen met mijn vader, maar nu doet ze het alleen. En wat een bewondering heb ik voor haar! Aanstaande maandag is alweer mijn vader's 6e verjaardag die we niet meer kunnen vieren zoals we gewend waren. De tijd gaat door. Mijn vader is wel van de Trein van het Leven gestapt, maar leeft bij mijn moeder, mijn zus en mij en onze gezinnen door in onze harten. Mama, ik ben super trots op je en ik ben heel dankbaar dat ik je dochter mag zijn!
Morgenmiddag krijgen we de psycholoog van H op bezoek, ben benieuwd of hij al nieuws heeft m.b.t. begeleid wonen waar mijn zoon heel graag heen wil.
En donderdag is een reisdag. Ik heb om half één mijn afspraak bij Dr.Visser, en J om half twee. Dus op naar Amsterdam. Jullie zullen onze belevenissen wel lezen.

Geniet van de dag, sterkte voor de zieken #griep etc.
Lfsssss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten