Vergeet ME niet

woensdag 30 januari 2013

30 januari 2013

Hallo bloglezers,

Overal kom je ze tegen. Mensen die aardig zijn, die je dingen vertelt, toevertrouwd en die dat later behoorlijk beschamen door het te gebruiken tegen je. Het maakt niet dat je zelfvertrouwen groeit. Je kan er zelfs last van hebben. Ik heb me mijn hele leven al afgevraagd, waarom mensen op die manier zich tegen je keren.
Er werd een status geplaatst, die ik herkende. Die sloeg doodleuk op mij en mijn gezin! Niet even via een PB me aangesproken, maar iedereen in het ongewisse een zgn algemene status laten beoordelen. Ik kan daar slecht tegen.
Omdat ik niet op FB zomaar reageer op een status als heel herkenbaar voor mij, heb ik via PB deze persoon aangesproken. Wat waren de redenen om dit op een open FB neer te zetten, ipv mij hierover aan te spreken. Ik ga er hier niet te diep op in. Vind ik niet nodig. Alleen Social Media = Social Life ©MissMieke.
Het gevolg was dat  er over en weer woorden vielen en ik het besluit heb genomen tot ontvrienden over te gaan. In het dagelijks leven bij een normaal sociaal leven, zou je zo iemand negeren in je leven en een poos rust willen. Maar aangezien ik geen normaal sociaal leven heb als heel veel anderen, zijn de "gevolgen" er eerder zichtbaar van, door te ontvrienden. Toen ook daarna mijn partner hierin werd betrokken, ben ik zelfs overgegaan naar blocken. Heeft op zich niet zo heel veel meerwaarde, want deze blog staat openbaar. Maar zoals ik ook in het gesprek schreef met betreffend persoon. Ik heb niks te verbergen, verschuil me nergens achter, maar ik heb wel te maken als eerste met mijn partner en mijn kinderen.
Als je dan achteraf merkt, dat nóg weer anderen door persoon erbij betrokken worden, stuiter ik eigenlijk behoorlijk. Het is hard om erachter te komen dat mensen wraak willen nemen. En dan achter je rug, óver de rug van één van je lieve MEdelotgenoten.
Het enige wat ik kan doen, is gewoon mezelf blijven (eerlijk, oprecht, soms eens klagend tegen de één, terwijl het klagen meer over mezelf zegt op die momenten dan over de persoon waar je over klaagt etc). Ik hoop dat mensen inzien wat voor kwaad ze aanrichten, maar ik leef wel voor mezelf en mijn gezin, zonder anderen kwaad te (willen) doen.
Dat is dus het andere nadeel van mijn sociaal leven via FB en/of Twitter. Alles staat zwart op wit. Heb je een normaal sociaal leven, kan je praten van persoon tot persoon en meteen reageren als iets niet klopt. Of als iemand iets tegen je gaat gebruiken, kan je er nog over praten. Dingen die zwart op wit staan, zijn vaak anders bedoeld en gemeend, dan ze er zwart op wit uitzien. Als het tegen je gebruikt wordt op deze manier, kan je weinig méér doen, dan hopen dat iemand ook jouw kant van het verhaal zou willen horen en in welk verband je dingen hebt geschreven. Want het verband kan ook helemaal uit elkaar gerukt zijn.

Eerlijkheid, oprechtheid, meeleven, open staan, ► dat ben ik. Ik ben niet perfect, maar wat ik zeg heeft altijd een reden of een aanleiding. Of het zegt meer over mij hoe ik me op dat moment voel, dan over degene waar ik iets over zeg. Mezelf verdedigen hoeft niet. Ik weet dat ik nooit wat bewust verkeerds over lotgenoten zal zeggen. Omdat ons leven zo gelijk is en tegelijkertijd zo divers.
Dus het enige wat ik kan doen, is afwachten en mezelf blijven. Take it or leave it. Maar wees wel eerlijk. Want onzekerheid sloopt.

Ook dit is een deel van mijn Leven met ME. Mijn leven via social media, omdat het op de manier die anderen gebruiken niet meer kan. Omdat ik dat niet aankan.

Lfssss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten