Vergeet ME niet

zaterdag 1 september 2012

01 september 2012

Lieve bloglezers,

Na het verhaal van gisteren, wat overigens niet van mijn hand afkomstig is, beginnen we vandaag weer met een nieuwe maand. Officieel is de zomer voorbij. Kan niet echt zeggen dat we deze zomer de accu goed hebben kunnen opladen. En dat geldt dan niet specifiek voor mij, want mijn accu loopt steeds leeg. Maar ik had anderen toch wel een zomer gegund met iets minder regen. Of zijn jullie wel tevreden? Ik heb niks te klagen gehad. Er waren maar enkele dagen waarop het te heet was. Verder was het prima te doen. Heb de scoot kunnen gebruiken, mijn hangmat buiten.

Dus ik klaag niet. En wie weet wat september nog brengt.
In ieder geval de 80ste verjaardag van mijn moeder. Nog steeds heel verdrietig dat ik daar niet bij kan zijn. Gelukkig gaan R, J en S wel heen. H. blijft bij mij. Misschien dat mijn moeder op haar 80ste verjaardag zélf bij mij kan zijn? En dan met de anderen op die zaterdag naar het restaurant kan gaan? Ze doet al zoveel voor ons. Pfff. kan haar dit niet ook nog vragen natuurlijk. Oh ja, dit lees je mee, hè mam. Nou ja, doe maar alsof je het niet gelezen hebt hoor, je beslist zelf gewoon wanneer je komt.

En als mijn moeder 80jr wordt, zijn de verkiezingen al achter de rug.
Hoe vinden jullie dat nou, een "minister-president" die het voor elkaar krijgt te liegen over zijn eigen verkiezingsprogramma?? Het is toch verschrikkelijk triest. Ik zou zeggen: zeg NEE tegen een RutteII. Maar wie ben ik? Geen VVD stemmer in ieder geval. Laat voor mij Emile Roemer het maar proberen. Hij kijkt tenminste naar (chronisch) zieken, naar ouderen, naar armoede in NL. Dat zijn voor mij heel belangrijke speerpunten. De VVD en veel andere partijen hebben het alleen bv over ouderen om te zeggen dat de maatschappij vergrijst. Ja, dus? Ik wil mijn moeder nog heel graag en heel lang bij me houden hoor. Het moet toch niet zo zijn dat een politiek stelsel, mijn moeder liever niet in de maatschappij heeft omdat ze zo "duur" is??? Of chronisch zieken die geen medicatie meer vergoed krijgen om dat hun ziekte te zeldzaam is??? Ik heb veel rare uitspraken langs horen komen en gelezen de laatste tijd. Aanstaande dinsdag zit ik weer klaar voor het lijsttrekkersdebat. En ben heel benieuwd.

Ik blijf wat hangen in de pem na mijn verjaardag. Maar afgelopen dinsdag ook de voetbalwedstrijd van mijn eigen H. En zo ga ik na een paar dagen bijkomen, weer over mijn grens en dan kom ik weer in de pem. Maar ik denk dat het op deze manier ook mijn leven wordt. Je leeft ergens naar toe, een scoot rondje, of een wedstrijd van je zoon, of met je dochter mee naar haar paard (=doel) of met je dochter even de stad in, zoiets. En als het dan kan, doe je het. Maar daarna val ik áltijd terug. Denk dat het nu bij  me hoort? Of ga ik er toch ergens verkeerd mee om. Hmmm, ik weet het niet.

Volgende week om deze tijd, hebben we de Run v Winschoten belaagd met onze handtekeningenvragers! Ik hoop dat ze veel zullen ophalen voor de petitie. Vriendin van J (ook een jonge vrouw met ME) komt helpen, ze nemen mijn rolstoel mee. Verder H en R. S komt mij helpen met soep en broodjes. En verder misschien nog hoog bezoek uit Brabant? Hope so. En misschien nog mensen hier uit de buurt die willen helpen? Vele  handen maken licht werk!! De Run is sowieso heel leuk om mee te maken en je maakt je ook nuttig door ons te helpen om handtekeningen op te halen!!! We kunnen écht iedereen gebruiken!!! Ik hoop dat ik die dag in mijn scoot ook even erheen kan (=doel/hoop). Je komt mijn huis dus niet in, zonder dat je er die dag met lijsten er weer uitgaat om hier handtekeningen op te halen :-) !!! Please, wees solidair en help ons vechten om #ME op de politieke agenda te krijgen!!!

H is dit weekend bij zijn biologische vader. Vanmorgen gewonnen met de voetbalwedstrijd, dus ze "bekeren" verder #trots!! En volgend weekend begint ook de competitie weer. Ben benieuwd hoe laat hij moet, want daarna kunnen we precies vertellen waar we starten met de handtekeningen!!!

Okee, lieve vriendin in het ziekenhuis, ik denk aan je!!! Lief bedmaatje, gelukkig hebben we contact, heel veel sterkte!! Allebei een dikke knuffel van mij XXX

Morgen misschien wel meer.

Lfssssssss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten